Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: |
Bu derste, önemli kitle iletişim teorileri, toplum ve gündelik yaşama yönelik pratik uygulamaları üzerinde durularak eleştirel bir bakış açısıyla ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, kuram ve iletişimin doğasına yönelik genel meseleler çerçevesinde, kuram ve uygulama ilişkisinin ele alınması ile başlayacaktır. Bu genel temalar ders boyunca işlenilecek kuramlara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşılmasına yardımcı olacaktır. Dersin devamında, iletişim süreçlerinin bilgi, anlam, sosyal etki ve kültür üretiminin inceleneceği kuramlar dizisi ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kitle iletişim teorileri hakkında daha bilgi sahibi olmak
- 2- Uygulama gerektiren problem ve durumlar karşısında kuramların nasıl kullanacağına dair becerileri arttırmak
- 3- İletişim kuramlarının daha bilinçli eleştirilerini yapabilecek ve hatta yaratıcı birer kuramcı olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Teorik/kuramsal Ders, Teorik/kuramsal Ders için çalışma süresi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction and overview of the course |
Yok |
2 |
‘Kuram’ nedir? ‘Kuramlar’ nasıl oluşur? |
Thinking About Theory” in An Integrated Approach to Communication Theory and Research (p. 13-30) |
3 |
Sihirli Mermi veya Hipodermik Şırınga Kuramı |
Chapter 9 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
4 |
Seçici ve Sınırlı Etki Kuramı |
Chapter 10 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
5 |
Eşik Bekçiliği Kuramı |
Chapter 11 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
6 |
Gündem Belirleme Kuramı |
Chapter 12 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
7 |
İki Aşamalı Akış Kuramı |
Chapter 13 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
8 |
Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı |
Chapters 14 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
9 |
Medya Bilgi Fayda Kuramı |
Chapter 15 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
10 |
Ara Sınav |
Yok |
11 |
Toplumsal Beklenti Kuramı |
Chapter 17 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
12 |
Popüler Kültür Medya Bağımlılığı Kuramı |
Chapter 19 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
13 |
Kültür yayılmacılığı ve kültür emperyalizmi teorisi |
Chapter 22 Mass Communication Theories: Explaining Origins, Processes, and Effects |
14 |
Suskunluk Sarmalı, Kitle İletişim olarak İnternet |
“Spiral of Silence: Communication and Public Opinion as Social Control” in An Integrated Approach to Communication Theory and Research (p.153-169) |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Stacks, Don W. & Salwen, Michael W. (Eds.), 2009. An Integrated Approach to Communication Theory and Research Routledge
• McQuail, Denis (Ed.), 2002. McQuail’s Reader in Mass Communication Theory. Sage Publications.
• Salmon, Charles T., Glynn Carroll J., Communication and Public Opinion as Social Control, Chapter 11
• Severin, Werner J. (Werner Joseph), 2010. Communication theories : origins, methods, and uses in the mass media
• Stone, Gerald & Singletary, Michael & Richmond, Virginia P., 1999. Clarifying Communication Theories: A Hands-On Approach
• Tekinalp, Şermin, 2006. İletişim Araştırmaları ve Kuramları |