DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Canlı Yayın RC 424 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Radyo, Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilere;
1. Televizyonun iletişim çalışmalarındaki yeri ve önemi hakkında önemli bir bakış kazandırılacak
2. Öğrenciler televizyon yayıncılığının tarihi ve gelişimine aşina olacak
3. Öğrenciler canlı televizyonun Türkiye’deki güncel durumu hakkında fikir sahibi olacak
4. Televizyon ve canlı yayıncılığın yeni medya manzarasındaki rolüne dair iç görü kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere yayıncılık, televizyon prodüksiyonu ve televizyon ve ses ekipmanlarının işleyiş sürecine dair genel bir bilgi sağlayacaktır. Öğrenciler yayının yapım planlaması sürecini; bir olayın pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamalarını öğreneceklerdir. Öğrenciler yayıncılıkta kullanılan terimleri ve yazım stilini öğreneceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Televizyonun iletişim çalışmalarındaki yeri ve önemini kavrayabilecek
  • 2- Televizyon yayıncılığının tarihi ve gelişimi hakkında bilgi kazanacak
  • 3- Canlı televizyonun Türkiye’deki güncel durumuna aşinalık gösterebilecek
  • 4- Canlı televizyon programı için gerekli planları yapma ve materyal hazırlama becerisine sahip olacak
  • 5- Televizyon ve canlı yayıncılığın yeni medya manzarasındaki rolünü anlayabilecektir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı ve Uygulamalı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş: Bir Medya Olarak Televizyonun Rolü Yok
2 Televizyonun Tarihi ve Gelişimi-I Ders materyallerini okuma
3 Televizyonun Tarihi ve Gelişimi-II Ders materyallerini okuma
4 Türkiye’de Televizyonun ve Televizyon Programlarının Gelişimi Ders materyallerini okuma
5 Türkiye’de Canlı Televizyon Programlarının Gelişimi Ders materyallerini okuma
6 Canlı Televizyon Programları için Planlama ve Prodüksiyon Teknikleri-I Ders materyallerini okuma
7 Canlı Televizyon Programları için Planlama ve Prodüksiyon Teknikleri-II Ders materyallerini okuma
8 Canlı Televizyon Gazeteciliği için Yazma Ders materyallerini okuma
9 Canlı Televizyon Gazeteciliği için Planlama ve Prodüksiyon Teknikleri-I Ders materyallerini okuma
10 Canlı Televizyon Gazeteciliği için Planlama ve Prodüksiyon Teknikleri-II Ders materyallerini okuma
11 Televizyon ve Yeni Teknolojiler Ders materyallerini okuma
12 Televizyonun Yeni Medya Manzarasındaki Rolü Ders materyallerini okuma
13 Canlı Televizyon ve Gazeteciliğin Geleceği Ders materyallerini okuma
14 Değerlendirme Yok


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Broadcast News Handbook, 3rd Edition. Tuggle/Carr/Huffman


DİĞER KAYNAKLAR

Creative Interviewing. Ken Metzler


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 2 20
Proje 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama22040
Proje14040
Final Sınavı12828
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1       2   1 1 3 3
OC2       1   1 1 3 3
OC3   3       1 1 3  
OC4   3       2 1    
OC5   3       1 1   3