Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Medyada Programlama | NM 107 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Temel programlama becerileri kazanmaları, 2. Programlama ve betik yazımına dair terminoloji ile tanışmaları 3. Verilen eğitim süresince programlama becerisinin yanı sıra alana dair genel kültür kazanmaları 4. Öğrendiklerini kişisel ihtiyaçlarına göre uygulayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Temel programlama becerileri, programlama kültürü, programlama araçları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Tartışma, Gezi, Uygulama |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Günümüzde programlamanın tanımı nasıl değişiyor ? | Yok |
2 | Değişik programlama örnekleri (Sanat, Sosyal Medya, Hobi) | Ars Electronica Festivali, IFTTT |
3 | Temel Programlama | Scratch |
4 | Temel Programlama | Scratch |
5 | Etkileşime giriş | Scratch |
6 | Programlama da medya kullanımı | Scratch |
7 | Sosyal Medyada programlama | Betik yazımı |
8 | Teknolojik gereçler ve API kullanımı | Kinect, Oculus Rift, Myo, Leap Motion, 3B Yazıcılar |
9 | Proje tasarımı | Uygulama |
10 | Proje Uygulama | Uygulama |
11 | Proje Uygulama | Uygulama |
12 | Proje Uygulama | Uygulama |
13 | Proje Sunumu | Uygulama |
14 | Gelecekte programlamanın hayatımızda nasıl yer alacağının tartışılması | Ders zamanı olacak ilişkili bir sergi gezisi |
Learning Processing, Daniel Shiffman, https://scratch.mit.edu/, http://www.aec.at/ |
Ders kiti çevrimiçi kaynaklar: https://scratch.mit.edu/ http://www.aec.at/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 4 | 40 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 6 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 10 | 40 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||||
OC2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | ||||
OC3 | 1 | 3 | 2 | 1 | |||||
OC4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | |||
OC5 | 1 | 3 |