DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Multimedya Laboratuvarı NM 306 Bahar 01+04+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler
 Yeni Medya haber ve yayıncılık mecralarında ders dönemi boyunca farklı
içerik ve tekniklerle üretilmiş görsel ve yazılı haber, belgesel, konulu
videolar ve prodüksiyonlar ile radyo için kısa programlar gerçekleştirmeleri
 Ders dönemi boyunca bu üretimin seri şekilde belli bir yayın akışı ve
disiplinine bağlanarak yapılmasını sağlamak ve yayını yönetmek; gerekli
paylaşımları sistemli şekilde yapmak, izleyici ve içerik alıcıyla interaktiviteyi
sağlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: 14 hafta içinde sistemli bir yayıncılık faaliyetine dönüştürülmüş şekli olduğundan, ders içerikleri, üretim ve yayıncılık pratiği esaslarına uygun olarak belirlenmiştir.
Bu temel üzerinde, periyodik olarak hazırlanarak, web TV üzerinden, sosyal medya kanallarından ve radyodan yayınlanacak haber ve haber tabanlı dosyaların, mini- programların, videoların çekimi, hazırlanması ve kurgusu ders içerikleri arasında yer alır.
Söz konusu program ve içeriklerin yayınını bir yayın sistemi çerçevesinde takip
etmek, yönetmek, paylaşımı arttırmak ve gerekli interaktiviteyi kurmak için yapılması gerekenler de derste öğrencilere anlatılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni medya yayıncılığının esaslarını oluşturan yazılı, görsel ve videolu haber ve haber tabanlı farklı prodüksiyonları periyodik olarak üretmek
  • 2- Bu çalışmaların periyodik olarak sistemli bir şekilde yapılmasının yöntem ve yollarının yani yayın yönetimini anlatmak
  • 3- Gelişmiş içerik çekim ve kurgu tekniklerini sayabilmek
  • 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Pratik çalışmalar, kamera kurgu programı kullanımı, yapılan hataların gerekçeleriyle anlatılması ve düzeltilmesi, karşılıklı tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Gelişmiş haber - içerik üretim, çekim ve kurgu teknikleri 1
2 Gelişmiş haber - içerik üretim, çekim ve kurgu teknikleri 2 Dersin okumaları, haber pratiği
3 Bir web TV haber kanalının ve bağlı sosyal medya yayın platformlarında periyodik yayının planlanması, yönetilmesi Dersin okumaları, haber pratiği
4 Bir web TV haber kanalının ve bağlı sosyal medya yayın platformlarında periyodik yayının planlanması, yönetilmesi Dersin okumaları, haber pratiği
5 Yeni medya ortamında interaktivite ve rating (like- paylaşım) sağlanması için yapılması gerekenler Dersin okumaları, haber pratiği
6 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği
7 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği
8 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği
9 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği
10 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği
11 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği
12 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği
13 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği
14 Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi Dersin okumaları, haber pratiği


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

New media : theories and practices of digitextuality / edited by Anna Everett and John T. Caldwell.
How Television Invented New Media / Shelia Murphy


DİĞER KAYNAKLAR

Örnek haber metinleri, videolar, farklı tarzlardaki içerikler vs dönemsel olarak güncel olaylara göre dağıtılacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Proje 1 10
Ödev 1 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14114
Uygulama14342
Proje51050
Ödev144
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler236
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11414
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3 3 3 2 3 3 3 2  
OC2 3 3 3 2 3 3 3 2  
OC3 3 3 3 2 3 3 3 2  
OC4