DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İletişim ve Sosyal Fayda PR 215 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
● Sosyal fayda iletişimi alanının gelişmekte olan bir iletişim alanı
olduğunu idrak etmeleri;
● Sosyal fayda iletişimi alanı hakkında yetkin ve bilgi sahibi
olmalarının sağlanması;
● Sivil toplum, sosyal girişimcilik ve inovasyon, kurumsal sosyal
sorumluluk gibi alanlarda faaliyet gösterebilecek düşünce ve
becerileri kazanmalarının sağlanması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği: Bu ders Halkla İlişkiler öğrencilerinin ikinci senelerinde sivil toplum,
kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal inovasyon ve aktivizm gibi alanları
incelemelerini sağlayacak iletişim kampanyaları, vaka analizleri, Pratik ve
teorik incelemeleri barındırır. Bu alandaki uzman ve tecrübeli konuklar
sayesinde alandaki duruma dair profesyonel tecrübe paylaşımı vardır
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sosyal fayda iletişimini Halkla İlişkiler ve Pazarlamanın öne çıkan bir alanı olarak idrak edebilmek
  • 2- Sosyal fayda iletişiminin dinamiklerini öğrenmek
  • 3- Sosyal fayda iletişiminin dinamiklerini nasıl etkileyebileceklerini ve strateji belirleyebileceklerini fark etmek
  • 4- Stratejik iletişim kampanyası yapıları düşünebilmek ve planlayabilmek
  • 5- Sosyal fayda alanında Yeni Medyadan nasıl faydalanabileceklerini öğrenmek
  • 6- Geliştirecekleri stratejik ve bağlamsal düşünme becelerileriyle iletişim planlama ve uygulama yapmaya yatkın olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevaplı, etkileşimli öğrenci katılımı) Atölyeler (analiz yöntemleri, senaryo simülasyonları, sunumlar vs.) Açık-kitap yarıyıl sınavı. Araştırmaya yönelik final ödevi. Alanında uzman ders konukları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders içeriği ve izlencesinin takdimi Ders izlencesi
2 Sivil toplum ve iletişim Araştırma ve seminer H2
3 Kampanyacılık Araştırma ve seminer H3
4 Aktivizm ve örgütlenme Araştırma ve seminer H4
5 Online aktivizm ve paydaş iletişim ağı oluşturma Araştırma ve seminer H5
6 Topluluk geliştirme ve yönetimi Araştırma ve seminer H6
7 Kampanyacılık ve hak savunuculuğu Araştırma ve seminer H7
8 Kampanyacılık ve kaynak geliştirme Araştırma ve seminer H8
9 Stratejik kampanyalar Araştırma ve seminer H9
10 Stratejik iletişim ve baskı noktaları Araştırma ve seminer H10
11 Sosyal girişimcilik ve inovasyon iletişimi Araştırma ve seminer H11
12 Yenilikçi iletişim atölyesi Atölye çalışması 1
13 Kampanyacılık atölyesi Atölye çalışması 2
14 Kaynak geliştirme atölyesi Atölye çalışması 3


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders okumaları seçkisi


DİĞER KAYNAKLAR

Ders için seçilen film, günlük gazete ve internet siteleri


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Proje 3 15
Ödev 1 15
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 15
Final Sınavı 1 40
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması5420
Proje3515
Ödev166
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12448
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı177
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6