Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Fayda | PR 215 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: ● Sosyal fayda iletişimi alanının gelişmekte olan bir iletişim alanı olduğunu idrak etmeleri; ● Sosyal fayda iletişimi alanı hakkında yetkin ve bilgi sahibi olmalarının sağlanması; ● Sivil toplum, sosyal girişimcilik ve inovasyon, kurumsal sosyal sorumluluk gibi alanlarda faaliyet gösterebilecek düşünce ve becerileri kazanmalarının sağlanması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Halkla İlişkiler öğrencilerinin ikinci senelerinde sivil toplum, kurumsal sosyal sorumluluk, sosyal inovasyon ve aktivizm gibi alanları incelemelerini sağlayacak iletişim kampanyaları, vaka analizleri, Pratik ve teorik incelemeleri barındırır. Bu alandaki uzman ve tecrübeli konuklar sayesinde alandaki duruma dair profesyonel tecrübe paylaşımı vardır |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevaplı, etkileşimli öğrenci katılımı) Atölyeler (analiz yöntemleri, senaryo simülasyonları, sunumlar vs.) Açık-kitap yarıyıl sınavı. Araştırmaya yönelik final ödevi. Alanında uzman ders konukları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve izlencesinin takdimi | Ders izlencesi |
2 | Sivil toplum ve iletişim | Araştırma ve seminer H2 |
3 | Kampanyacılık | Araştırma ve seminer H3 |
4 | Aktivizm ve örgütlenme | Araştırma ve seminer H4 |
5 | Online aktivizm ve paydaş iletişim ağı oluşturma | Araştırma ve seminer H5 |
6 | Topluluk geliştirme ve yönetimi | Araştırma ve seminer H6 |
7 | Kampanyacılık ve hak savunuculuğu | Araştırma ve seminer H7 |
8 | Kampanyacılık ve kaynak geliştirme | Araştırma ve seminer H8 |
9 | Stratejik kampanyalar | Araştırma ve seminer H9 |
10 | Stratejik iletişim ve baskı noktaları | Araştırma ve seminer H10 |
11 | Sosyal girişimcilik ve inovasyon iletişimi | Araştırma ve seminer H11 |
12 | Yenilikçi iletişim atölyesi | Atölye çalışması 1 |
13 | Kampanyacılık atölyesi | Atölye çalışması 2 |
14 | Kaynak geliştirme atölyesi | Atölye çalışması 3 |
Ders okumaları seçkisi |
Ders için seçilen film, günlük gazete ve internet siteleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 15 |
Proje | 3 | 15 |
Ödev | 1 | 15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 5 | 4 | 20 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 | ||||||||
OC4 | ||||||||
OC5 | ||||||||
OC6 |