Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ulus Markalaşması | CF 322 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi/ Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: - ulus ve markalaşma üzerine derin kuramsal ve kavramsal meseleleri anlamaları ve tartışmaları - “ticari” milliyetçilik, kimlik ve imge arasındaki ilişkileri anlama ve analiz etme yetisine sahip olmaları - küreselleşme ile ilişkili olarak ticari medya ortamında yükselen sıradanlaşmış milliyetçiliği analiz etme yetisine sahip olmaları - ulus markalaşması ve ticari ve sıradan milliyetçiliğin tekrar yaratılması süreçlerinde halkla ilişkilerin rolünü anlamaları ve tartışmaları - çok çeşitli ulus markalaşması vakalarını, uygulamalarını ve etkilerini anlamaları, tartışmaları ve analiz etmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders ulus markalaşması kavramını çeşitli kuramsal bakışlarla derinlemesine tartışmayı ve irdelemeyi hedeflemektedir. Derste ilk önce küreselleşmeyle ilişkili olarak milliyetçilik kuramları incelenmektedir. Milliyetçiliğin ne şekillerde ticari medya ortamında, sıradan ve ticari bir hale dönüşerek satıldığı tartışılacaktır. Derste ikinci olarak ulusal kimlik kuramları ve ulusal kimliğin medyada nasıl ticari bir projeye dönüştürüldüğü incelenecektir. Üçüncü olarak, markalaşma kavramı analiz edildikten sonra, markalaşmanın ülkelerin sunumunda ve temsilinde nasıl bir rol oynadığı tartışılacaktır. Kamu diplomasisi, yer markalaşması, menşei ülke ve yumuşak güç kavramlarının ulus markalaşması üzerindeki etkileri incelenmektedir. Son olarak, ulusal kimliğin nasıl ulus markasına ve daha sonra ulusun imgesine dönüştüğü tartışılacaktır. Dönem boyunca çok çeşitli coğrafyalara ve zamanlara bakarak ulus markalaşması vakalar üzerinden irdelenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevaplı, etkileşimli öğrenci katılımı) Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.) |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders giriş, ders içeriği ve izlencesinin tanıtımı | Ders izlencesi |
2 | Ulus, milliyetçilik, ulusal kimlik, ulusal imge ve markalaşma kavramlarına giriş | Ders okumaları seçkisi H2 |
3 | Milliyetçilik ve ulusal kimlik kuramları | Ders okumaları seçkisi H3 |
4 | Sıradan ve ticari milliyetçilik | Ders okumaları seçkisi H4 |
5 | Marka, ulus markası ve icat edilmiş gelenekler | Ders okumaları seçkisi H5 |
6 | Yumuşak güç ve kamu diplomasisine giriş | Ders okumaları seçkisi H6 |
7 | Menşei ülke ve yer markalaşması | Ders okumaları seçkisi H7 |
8 | Kimliğe karşı imge: Semiyotik analizler I | Ders okumaları seçkisi H8 |
9 | Kimliğe karşı imge: Semiyotik analizler II | Ders okumaları seçkisi H9 |
10 | Dünyada ulus markalaşması stratejileri | Ders okumaları seçkisi H10 |
11 | Vaka çalışmaları ve sunuş esaslarının tartışılması | Ders okumaları seçkisi H11 |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Final için tekrar ve konuların genel tartışması |
Ders okumaları seçkisi |
Uluslararası gazeteler, dergiler, reklamlar ve web siteleri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 | ||||||||
OC4 | ||||||||
OC5 |