DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ulus Markalaşması CF 322 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi/ Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
- ulus ve markalaşma üzerine derin kuramsal ve kavramsal meseleleri anlamaları ve
tartışmaları
- “ticari” milliyetçilik, kimlik ve imge arasındaki ilişkileri anlama ve analiz etme yetisine
sahip olmaları
- küreselleşme ile ilişkili olarak ticari medya ortamında yükselen sıradanlaşmış
milliyetçiliği analiz etme yetisine sahip olmaları
- ulus markalaşması ve ticari ve sıradan milliyetçiliğin tekrar yaratılması süreçlerinde
halkla ilişkilerin rolünü anlamaları ve tartışmaları
- çok çeşitli ulus markalaşması vakalarını, uygulamalarını ve etkilerini anlamaları,
tartışmaları ve analiz etmeleri
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders ulus markalaşması kavramını çeşitli kuramsal bakışlarla derinlemesine tartışmayı ve irdelemeyi hedeflemektedir. Derste ilk önce küreselleşmeyle ilişkili olarak milliyetçilik kuramları incelenmektedir. Milliyetçiliğin ne şekillerde ticari medya ortamında, sıradan ve ticari bir hale dönüşerek satıldığı tartışılacaktır. Derste ikinci olarak ulusal kimlik kuramları ve ulusal kimliğin medyada nasıl ticari bir projeye dönüştürüldüğü incelenecektir. Üçüncü olarak, markalaşma kavramı analiz edildikten sonra, markalaşmanın ülkelerin sunumunda ve temsilinde nasıl bir rol oynadığı tartışılacaktır. Kamu diplomasisi, yer markalaşması, menşei ülke ve yumuşak güç kavramlarının ulus markalaşması üzerindeki etkileri incelenmektedir. Son olarak, ulusal kimliğin nasıl ulus markasına ve daha sonra ulusun imgesine dönüştüğü tartışılacaktır. Dönem boyunca çok çeşitli coğrafyalara ve zamanlara bakarak ulus markalaşması vakalar üzerinden irdelenir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Milliyetçilik ve ulusal kimlik gibi sosyal bilimlerin anahtar kavramlarını değerlendirecek eleştirel düşünce yetisine sahip olmak
  • 2- Halkla ilişkilerle ilişkili olarak ulus markalaşması, imge yaratımı ve ticarileşme süreçlerini eleştirel bir şekilde tartışabilmek
  • 3- Sıradan milliyetçilik ve ulusal kimlik kuramlarını şimdiki meselelere uygulayarak, ulus markalaşması üzerine derinlemesine araştırma yapabilmek
  • 4- Ulus markalaşması ve imge oluşturma üzerine grup çalışması ile yaratıcı işler çıkartabilmek
  • 5- Küresel düzeyde halkla ilişkiler ve kamu diplomasisinin değişen rolünü eleştirel bir biçimde tahlil edebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevaplı, etkileşimli öğrenci katılımı) Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders giriş, ders içeriği ve izlencesinin tanıtımı Ders izlencesi
2 Ulus, milliyetçilik, ulusal kimlik, ulusal imge ve markalaşma kavramlarına giriş Ders okumaları seçkisi H2
3 Milliyetçilik ve ulusal kimlik kuramları Ders okumaları seçkisi H3
4 Sıradan ve ticari milliyetçilik Ders okumaları seçkisi H4
5 Marka, ulus markası ve icat edilmiş gelenekler Ders okumaları seçkisi H5
6 Yumuşak güç ve kamu diplomasisine giriş Ders okumaları seçkisi H6
7 Menşei ülke ve yer markalaşması Ders okumaları seçkisi H7
8 Kimliğe karşı imge: Semiyotik analizler I Ders okumaları seçkisi H8
9 Kimliğe karşı imge: Semiyotik analizler II Ders okumaları seçkisi H9
10 Dünyada ulus markalaşması stratejileri Ders okumaları seçkisi H10
11 Vaka çalışmaları ve sunuş esaslarının tartışılması Ders okumaları seçkisi H11
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Final için tekrar ve konuların genel tartışması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders okumaları seçkisi


DİĞER KAYNAKLAR

Uluslararası gazeteler, dergiler, reklamlar ve web siteleri.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Sunum/Jüri 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10440
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11818
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5