DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Görsel Görsel İletişim Tasarımı Projesi VCD 402 Bahar 01+04+00 Zorunlu 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Kendi ilgi alanları doğrultusunda seçeceği, eğitimi boyunca öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulamaya dökmesi beklenen büyük ölçekli bir multimedya projesini yürütmesi ve tamamlaması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler iletişim Tasarımı alanından bir proje fikri seçerek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerine haftalık tartışmalarla bu fikri orijinal ve kavramsal olarak olgunlaştırarak bir iletişim projesine projesine doğru geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Büyük ölçekli bir iletişim tasarımı projesi geliştirmeye yönelik profesyonel ve entelektüel bir yaklaşım geliştirmek
  • 2- Karmaşık tasarım problemleri ve tasarım stratejileri geliştirerek tasarım alanında teorik ve pratik bilgi, tasarım tarihi ve kavramları analiz yeteneği geliştirmek
  • 3- Kariyer yolunda gelecekte yönleneceği alanı belirlemek için kişisel ilgileri keşfetmek
  • 4- Yenilikçi proje tanımları ve profesyonel proje planlaması ve zaman yönetimi yeteneği geliştirmek
  • 5- Profesyonel tasarım yazılımlarını uygulama becerisi ve projenin uygulanması için gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırma ve öğrenme yeteneğini geliştir
  • 6- Karmaşık tasarım problemlerine yenilikçi çözümler üretme yeteneğini geliştirebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Proje hazırlanması ve bu süreçte öğretim üyesi tarafından geribildirim


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve Anket
2 Proje önerisinin ve çalışma planının gözden geçirilmesi Proje Önerisi Hazırlanması
3 Proje methodlarinin gözden geçirilmesi Proje Önerisi Geliştirilmesi
4 Proje onerilerinin sunumu Proje Önerisi Sunumu için Hazırlık
5 Grup kritikleri Proje Önerisi Sunumu
6 Kişisel kritikler Proje Hazırlanması
7 Prototipleme I Proje Geliştirilmesi
8 Dönem ortası jürisi Proje Sunumu için Hazırlık
9 Prototipleme II Proje Geliştirilmesi
10 Grup kritikleri Proje Geliştirilmesi ve Sunum için Hazırlık
11 Kişisel kritikler Proje Sunumu için Hazırlık
12 Final kritikleri Proje Sunumu için Hazırlık
13 Final kritikleri Proje Sunumu için Hazırlık
14 Sergi ve jüri Proje Sunumu


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gillian Rose, Visual Methodologies. Sage Publications, 2001.
Andrea Bennett, Design Studies, 2006.
Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003.
Bill Moggeridge, Designing Interactions, 2007.
David E. Grey, Doing Research in the Real World, 2006


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 40
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati48148
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje14040
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı14242
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1 3 1 2 2 3 2 3 3 2 3
OC2 1 3 2 3 3 3 2 3 3 2 3
OC3 1 3 1 3 3 2 2 3 3 2 3
OC4 1 1 3 3 3 2 2 3 2 2 3
OC5 1 1 3 3 3 2 2 3 2 2 3
OC6 1 1 3 3 3 2 2 3 3 3 3