DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital İlüstrasyon VCD 315 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6.0
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özgü Ertaş
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Dijital ortamda illüstrasyon yaratabilmeleri,
2. Bir illüstrasyon çalışmasının dijital üretiminde görselleştirme, kompozisyon, çizim teknikleri problemlerini çözmeleri beklenir.
Dersin İçeriği: Ders, çeşitli projeler aracılığıyla ilüstrasyon incelemesi ve üzerine tartışmasından meydana gelir. İlüstrasyon becerileri bilgisayarda üzerinde yapılacak olan uygulamalı projeler ile gösterilir ve geliştirilir. Sınıf içi değerlendirme ile sanat ve tasarım teorilerinin içeriğe katılması sağlanır ve teknik, kreatif ve analatik becerilerin gelişmesini sağlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dijital görsel üretim tekniklerine hakim olmak ve bunu ilüstrasyon sürecine entegre edebilmek
  • 2- Görsel üretme araçları ve programlarını daha iyi kullanabilmek
  • 3- Profesyonel bir şekilde ilüstrasyon hazırlığı ve sunumuna hakim olmak
  • 4- İlüstrasyon becerilerini pekiştirmek ve dijital ortama uyumlu ilüstrasyonlar yapma metotları geliştirebilmek
  • 5- Dijital ilüstrasyonun tarihi ve gelişimini anlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri - Kavramsal düşünceyi katmak (hikaye anlatarak) -Eleştirel düşünceyi deneyimlemek (görsel ve sözel kullanımla) -Yaratıcı düşünceyi deneyimlemek (problem çözerek) -Teknik ve iletişim becerilerine önem vermek


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş
2 Proje 1 Keskin-Kıvrım
3 Proje 1 Sınıf içi çalışma
4 Proje 2 Hiperbol
5 Proje 2 Sınıf içi çalışma
6 Proje 3 Obje İlüstrasyonu
7 Proje 3 Sınıf içi çalışma
8 Proje 4 Masal Kitabı İlüstrasyonu
9 Proje 4 Sınıf içi çalışma
10 Proje 5 Portre ilüstrasyonu
11 Proje 5 Sınıf içi çalışma
12 Proje 6 Seyahat Posteri İlüstrasyonu
13 Proje 6 Sınıf içi çalışma
14 Final Projesi Konusu üzerine tartışma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Isabel Meirelles: Design for Information: An introduction to the histories, theories, and best practices behind effective information visualizations. (Beverly/MA: Rockport Publishers, 2013).
Julie Steele and Noah Iliinsky (eds.): Beautiful Visualization. Looking at Data Through the Eyes of Experts.
(Sebastopol/CA: O’Reilly 2010).


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 6 60
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje61378
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı11616
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 2 2 3       3   3 3  
OC2       3     2 2   3  
OC3   2   2 3     2   3  
OC4     3       2     3  
OC5 3 2                 3