DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Sosyal ve Ekonomik Sorunlar PR 109 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel sosyal ve ekonomik konularda yoğunlaşmak ve bu meselelerin halkla ilişkiler disiplini ile olan ilişkilerini incelemektir.
Dersin İçeriği: Halkla ilişkiler profesyonelleri, kariyerlerinde değinecekleri sosyal, politik ve ekonomik konular ve sorunlar hakkında sistematik bir bilgiye sahip olmalıdırlar. Halkın, toplumsal yapının, demografik yapı ve dönüşümlerin, temel sorun alanlarının ve halkla ilişkiler uzmanlarının içinde yer aldıkları toplumun dokusunun bilinmesi, uygun / etkili iletişim, kampanyalar ve eylem planlarının geliştirilmesi için gereklidir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Türkiye'nin temel sosyal ve ekonomik konuları hakkında bilgi sahibi olmak.
  • 2- Büyük sorun alanlarını, dinamiklerini ve bu sorunlara çözüm önerileri tanımlayabilmek.
  • 3- Halkla ilişkiler disiplininin bu konularla ve sorunlarla nasıl ilişkilenebileceğini tartışmak.
  • 4- İlgili PR faaliyetlerini analiz ederek öğrencilerin yaratıcılıklarını artırmak.
  • 5- Halkla ilişkiler alanındaki büyük aktörleri ve oyuncuları öğrencilere tanıtmak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Notları, İnteraktif uygulamalar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve tanıtım
2 Türkiye Cumhuriyeti tarihi: dönemler, karakteristikler I Heper and Sayarı, Ch. 4, 6. Zürcher, Part III.
3 Türkiye Cumhuriyeti tarihi II: dönemler, karakteristikler I Heper and Sayarı, Ch. 4, 6. Zürcher, Part III.
4 Türkiye ekonomisi: Tarihi ve sektörel analiz Bazin and Tapia, Ch.3 Lovatt Ch. 1-2
5 Türkiye nüfusu ve nüfus hareketleri I Özbay, Ch. 7 HÜNE, Relevant Chapters
6 Türkiye nüfusu ve nüfus hareketleri II Özbay, Ch. 7 HÜNE, Relevant Chapters
7 Türkiye’de Gençlik Habitat, Türkiye’de Gençlerin İyi Olma Hali Raporu Özbay, ch. 8 YADA, Türkiye’de Gençlik Halleri, 2008 raporu
8 Türkiye’de Kadın HÜNEE (2015) Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü: Ankara
9 Türkiye’de Eğitim ERG Reports
10 Türkiye’de Çevre Türkiye’de çevrenin durumu
11 Türkiye’de Azınlıklar MRG (2007) Bir Eşitlik Arayışı: Türkiye’de Azınlıklar, Türkiye’de LGBT Yurttaşlara Yönelik İnsan Hakları İhlalleri
12 Türkiye’de engellilik ve yaşlılık Dünya Engellilik Raporu
13 Türkiye’de kültür ve popüler kültür Türkiye’de kültürel alanine genel bir tanımı
14 Genel değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders Notu


DİĞER KAYNAKLAR

Heper, M. and Sayarı, S. (eds.) (2012) The Routledge Handbook of Modern Turkey, Routledge: London and New York. [Blackboard]
Zürcher, E. J. (2004) Turkey: A Modern History, I. B. Tauris: London and New York
Bazin, M. and Tapia, S. (2015) Türkiye Coğrafyası, İletişim: İstanbul
IPSOS (2012) Türkiye’yi Anlama Kılavuzu, IPSOS KMG: İstanbul [Blackboard]
Lovatt, D. (2001) Turkey Since 1970: Politics, Economics and Society, Palgrave: New York [Blackboard]
TÜİK (2014) İstatistiklerle Türkiye, TÜİK: Ankara [Blackboard]
HÜNEE (2015) Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması, Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü: Ankara
HÜNEE (2013) Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması, Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü: Ankara
Özbay, Ferhunde (2015) Dünden Bugüne: Aile, Kent ve Nüfus, İletişim: İstanbul


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev - 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - 40
Final Sınavı - 40
Total: 0 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev248
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar22040
Final Sınavı23060
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5