DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Algoritma ve Programlamaya Giriş BP 115 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Önlisans
Dersin Koordinatörü: Mesut ÇEVİK
Dersin Amacı: •Bir problemin çözümü için gerekli ilke ve evreleri kavrayabilme.
•Bir problemin çözümü için gerekli algoritma ve akış şemalarını yapabilme.
•C programlama dilini kullanarak bir programlama dilinin yapısını anlayabilme ve kullanabilme.
•Algoritma ve akış şemaları hazırlanan problemlerin kod yazımını yapabilme.
•Değişkenler, kontrol deyimleri, döngüler, dizgiler, alt programlar gibi kavramları anlayabilme ve kullanabilme.
•Grafik arayüzünü kullanabilme ve C’de grafik programları yazabilme.
Dersin İçeriği: Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod, C ile tanışma, C program yapısı, Değerler, Değişkenler, Türler, Basit giriş/çıkış, Programlama deyimleri, Aritmetik ifadeler, Üstünlük sırası, Kontrol ifadeleri, Bool verisi, Fonksiyonlar, prosedürler, Adım adım iyileştirme, Arayüz kavramı, Kütüphaneleri kullanma, Basit grafik kütüphanesi, karakter ve dizgiler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- C programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilme.
  • 2- C programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilme.
  • 3- C programlama dilinde iyi yazılmış programlar ile kötü yazılmış programları arasında ayrım yapabilme.
  • 4- C programlama dilinde iyi programlama stiline sahip programlar yazabilme.
  • 5- C programlama dilinde soyutlamayı anlama ve uygun zamanlarda kullanabilme.
  • 6- Programları test edip hata ayıklayabilme.
  • 7- Yazılım geliştirmek için ekip çalışması yapabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru – cevap, tartışma, uygulama


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Programlama nedir? Programlamaya karşılık algoritmalar Önerilen metinlerin okunması
2 Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod Önerilen metinlerin okunması
3 C ile tanışma Önerilen metinlerin okunması
4 C program yapısı Değerler, Değişkenler Türler Basit giriş/çıkış Önerilen metinlerin okunması
5 Programlama deyimleri Aritmetik ifadeler Üstünlük sırası Önerilen metinlerin okunması
6 Kontrol ifadeleri Bool verisi Önerilen metinlerin okunması
7 Fonksiyonlar, prosedürler Önerilen metinlerin okunması
8 Daha fazla fonksiyon, adım adım iyileştirme Önerilen metinlerin okunması
9 Arayüz kavramı, kütüphaneleri kullanma, basit grafik kütüphanesi Önerilen metinlerin okunması
10 Daha fazla grafik, kendi araçlarınızı inşa etme Önerilen metinlerin okunması
11 Ayrışım, stil beklentisi Önerilen metinlerin okunması
12 Karakter verisi Önerilen metinlerin okunması
13 Soyut tür olarak dizgeler, strlib.h kütüphanesi Önerilen metinlerin okunması
14 Daha fazla dizgeler Önerilen metinlerin okunması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

“C ve C++ ”
Harvey M. Deitel & Paul J. Deitel
Sistem Yayıncılık


DİĞER KAYNAKLAR

1. “TemelProgramlama1-2-3”
MEGEP
http://megep.meb.gov.tr/indextr.html

2. “THE ART AND SCIENCE OF C”
Eric S. ROBERTS Addision-Wesley


3. “Temel C Programlama”
G. Murat TAŞBAŞI
ALTAŞ Yayıncılık ve Elektronik Tic. Ltd. Şti
http://www.altaskitap.com


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 60
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Ödev5210
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14228
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12626
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1   3 3 3 3                
OC2   3 3 3 3                
OC3   3 3 3 3                
OC4   3 3 3 3                
OC5   3 3 3 3                
OC6   3 3 3 3                
OC7           3 3