Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Algoritma ve Programlamaya Giriş | BP 115 | Bahar | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Önlisans |
Dersin Koordinatörü: | Mesut ÇEVİK |
Dersin Amacı: | •Bir problemin çözümü için gerekli ilke ve evreleri kavrayabilme. •Bir problemin çözümü için gerekli algoritma ve akış şemalarını yapabilme. •C programlama dilini kullanarak bir programlama dilinin yapısını anlayabilme ve kullanabilme. •Algoritma ve akış şemaları hazırlanan problemlerin kod yazımını yapabilme. •Değişkenler, kontrol deyimleri, döngüler, dizgiler, alt programlar gibi kavramları anlayabilme ve kullanabilme. •Grafik arayüzünü kullanabilme ve C’de grafik programları yazabilme. |
Dersin İçeriği: | Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod, C ile tanışma, C program yapısı, Değerler, Değişkenler, Türler, Basit giriş/çıkış, Programlama deyimleri, Aritmetik ifadeler, Üstünlük sırası, Kontrol ifadeleri, Bool verisi, Fonksiyonlar, prosedürler, Adım adım iyileştirme, Arayüz kavramı, Kütüphaneleri kullanma, Basit grafik kütüphanesi, karakter ve dizgiler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, soru – cevap, tartışma, uygulama |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama nedir? Programlamaya karşılık algoritmalar | Önerilen metinlerin okunması |
2 | Algoritmalar, akış diyagramları, yalancı kod | Önerilen metinlerin okunması |
3 | C ile tanışma | Önerilen metinlerin okunması |
4 | C program yapısı Değerler, Değişkenler Türler Basit giriş/çıkış | Önerilen metinlerin okunması |
5 | Programlama deyimleri Aritmetik ifadeler Üstünlük sırası | Önerilen metinlerin okunması |
6 | Kontrol ifadeleri Bool verisi | Önerilen metinlerin okunması |
7 | Fonksiyonlar, prosedürler | Önerilen metinlerin okunması |
8 | Daha fazla fonksiyon, adım adım iyileştirme | Önerilen metinlerin okunması |
9 | Arayüz kavramı, kütüphaneleri kullanma, basit grafik kütüphanesi | Önerilen metinlerin okunması |
10 | Daha fazla grafik, kendi araçlarınızı inşa etme | Önerilen metinlerin okunması |
11 | Ayrışım, stil beklentisi | Önerilen metinlerin okunması |
12 | Karakter verisi | Önerilen metinlerin okunması |
13 | Soyut tür olarak dizgeler, strlib.h kütüphanesi | Önerilen metinlerin okunması |
14 | Daha fazla dizgeler | Önerilen metinlerin okunması |
“C ve C++ ” Harvey M. Deitel & Paul J. Deitel Sistem Yayıncılık |
1. “TemelProgramlama1-2-3” MEGEP http://megep.meb.gov.tr/indextr.html 2. “THE ART AND SCIENCE OF C” Eric S. ROBERTS Addision-Wesley 3. “Temel C Programlama” G. Murat TAŞBAŞI ALTAŞ Yayıncılık ve Elektronik Tic. Ltd. Şti http://www.altaskitap.com |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 2 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 26 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC5 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC6 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC7 | 3 | 3 |