DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Yazılım Mühendisliği CE 501 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 8.0
Akademik Birim:
Öğrenim Türü:
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Eliya BÜYÜKKAYA
Dersin Amacı: Bu dersin amaci yazilim muhendisliginde kullaninal demel surecleri ogratir. Bunlar nasil bir yazilim icin probleme belirleyim, yailimin ozelliklerini yazma. Yazilim icin design yapma. Yazilimi gelistiriken izlenecek methodlar ve yazilimi test etilmesini, ogrenciye ogretmeyi hedefler. Ogrenciler grup seklinde, gercek hayatttan bir yazilim projesini secip, ogrendikleri adimlari takip ederek 5 adimda projelerini tamamlar. Her adimda gerekli dokumanlari uretim, en sonunda tum sinifa sunum yaparlar.
Dersin İçeriği: Bu ders yazilim muhendisliginin prensiplerini ileri seviyede ögretir.Ogrenciye iş dunyasinda kullanilabilecek kalitete yazilim yapmasi icin gerekli adimlari ogretir. Yailim sadece program yazmayi icermez, bir mühendislik süreci icerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılım mühendisligi konceptlerin anlaşılmasi ve yazilim niçin önemli oldugun vurgulanması.
  • 2- Kırıtık yaziliplarin anlamak: iş için kritik yazilimlar, görev için kritik yazilimlar ve güvenlik için yazilimlar.
  • 3- Yazilim süreçlerinin anlamak. Şelale yöntemi süreçi veya tekrar yöntemleri
  • 4- Yazilim ilk adimi olan yazilim özelliklerini yazabilmek.
  • 5- Modelleme dilli olan UML ögrenmek. Bunun için 5 tan diagram ögrenmek: use-case diagram, sequence diagram, class diagram state diagram, state diagram and activity diagrams.
  • 6- Nesneye dayali design yapabilmeyi anlamak.
  • 7- Agile method ve XP medodlarini ogrenerek yazilim geliştirmeyi hızlandirmak.
  • 8- Yazilimi test etmek yöntemini anlamak.
  • 9- 9. Design Örüntülerini anlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 İleri Yazilim Mühendisligine Giriş
2 Kritik yazilim sistemleri
3 Yazilim için gereksenimler
4 Yazilim icin izlenen süreç
5 Proje yönetiminin temelleri
6 Unified Modelling Language (UML)
7 Design Örüntüleri
8 Yailim Design & Yazili Parçalara ayırtmak & Yazilim Mimarisi I
9 Yailim Design & Yazili Parçalara ayırtmak & Yazilim Mimarisi II
10 Agile Method ve Aşiri Uç Programlama
11 Yazilim uygulama geliştirmenin temelleri
12 Aşiri Uç Programlama Yazilim test edilmesi
13 Ögrenciler yazilim projelerinin sunumu I
14 Ögrenciler yazilim projelerinin sunumu II


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Software Engineering, Ian Sommerville 8th edition. Prentice Hall.


DİĞER KAYNAKLAR

Software Engineering Modern Approaches. Eric J. Braude and Michael E. Bernstein.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı - -
Total: 0 0


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati42142
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje15050
Ödev42080
Sunum/Jüriye Hazırlık13030
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık15050
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı000
Toplam İş Yükü (saat):252


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 1   3 3 3         2    
OC2 1   3 3 3         2    
OC3 1   3 3 3         2    
OC4 1   3 3 3         2    
OC5 1   3 3 3         2    
OC6 1   3 3 3         2    
OC7 1   3 3 3         2    
OC8 1   3 3 3         2    
OC9 1   3 3 3         2