DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilgisayarlı Grafik Tasarımı GR 201 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 9
Akademik Birim: Meslek Yüksek Okulu
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Adobe programlarını kullanabilmek
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Esra ÖZKURT
Dersin Amacı: Grafik tasarımın tüm alanlarını kapsayan, temel olarak kurumsal kimlik, tanıtım ve pazarlama iletişimi gibi alanlarda yaratıcılığın geliştirilerek, öğrencinin farklılık yaratma, doğru düşünme doğru değerlendirme, araştırma, proje konusu hakkında yenilikçi yaklaşımlar geliştirme, hızlı çözüm üretme gibi gerek teorik bilgiler gerekse Adobe Photoshop , Adobe İllustrator ve Adobe In Design programlarının kullanımını geliştirmek amacı üzerine oluşturulan uygulamalarla öğrencinin iyi bir tasarımcıda bulunması gereken altyapısının hazırlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu derste, mesleki bilgisayar programlarının kullanımını geliştirmek amacıyla, bir kurumsal kimliği oluşturan grafik çözümlemelerdeki tasarım mantığı, kuralları ve uygulamaları teorik ve örneklemelerle anlatılır. Tasarım aşamaları öğrenci ile bire bir iletişim kurularak, öğrencinin hazırladığı taslaklar üzerinden yapılan yorum ve eleştirilerle tamamlanır. Tasarım aşamaları 14 haftalık programda detaylı olarak açıklanmaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tasarım problemini tanımlar.
  • 2- Mesleki bilgisayar programlarının kullanımını geliştirir.
  • 3- Problem odağında çeşitli, farklı çözümler önerir.
  • 4- Yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımış olur.
  • 5- Grafik tasarıma ilişkin projelendirme esaslarına ve tekniklerine hakim olur.
  • 6- Mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini uygular.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Uygulama, Bireysel Çalışma. Teorik, teknik ve pratik uygulama örnekleriyle anlatım, birebir çalışma ve değerlendirme yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş, tanışma, ders planı hakkında bilgi verilmesi. Proje konularının öğrencilere açıklanması, gerekli olan proje araştırmalarının yapılmasının istenmesi.
2 Kurum Kimliği (Görsel Kimlik) nedir ve içersindeki ögeler nelerdir? Örnekler eşliğinde aktarılması ve uygulama için giriş.
3 Öğrencilerden amblem/logo eskizleri üzerinde çalışmalarının istenmesi, uygulamaya geçiş.
4 Öğrencilerin yapmış oldukları amblem/logo uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılması.
5 Öğrencilerin yapmış oldukları amblem/logo uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılması.
6 Kartvizit, antetli kağıt, zarf tasarımı, cepli dosya, firma üye kartı, çalışan personel kartı tasarımı çalışmaları üzerinde uygulamaların yapılması
7 Öğrencilerin yapmış oldukları Kartvizit, antetli kağıt, zarf tasarımı, cepli dosya, firma üye kartı, çalışan personel kartı tasarımı uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılmasına devam edilmesi.
8 Vize Haftası (Kartvizit, antetli kağıt, zarf tasarımı, cepli dosya, firma üye kartı, çalışan personel kartı tasarımlarına ait paftaların Teslimi)
9 Poster Tasarımı ve Basın Kampanyası(e-reklam, e-banner, rulo banner)çalışmaları üzerinde uygulama ve tashihlerin yapılması
10 Öğrencilerin yapmış oldukları Poster Tasarımı ve Basın Kampanyası(e-reklam, e-banner, rulo banner) uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılmasına devam edilmesi.
11 Öğrencilerin yapmış oldukları Poster Tasarımı ve Basın Kampanyası(e-reklam, e-banner, rulo banner) uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılmasına devam edilmesi.
12 Ambalaj kağıdı, Alışveriş Poşeti, Bilboard,Tabela,Broşür, Promosyon malz, araç üstü ve web sitesi giriş sayfası tasarımları üzerinde tashihlerin yapılması
13 Öğrencilerin yapmış oldukları Ambalaj kağıdı, Alışveriş Poşeti, Bilboard,Tabela,Broşür, Promosyon malz, araç üstü ve web sitesi giriş sayfası tasarımlarının uygulamalarıı üzerinde tashihlerin yapılmasına devam edilmesi.
14 Tüm proje çalışmaları üzerinde son tashihlerin yapılması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğretim üyesinin hazırladığı yazılı ve görsel içerikli ders notları blackboard sisteminden konu-dersin işleneceği haftalara uyumlu olarak aktarılmaktadır.-Yerli-yabancı tüm tasarım dergileri ve grafik tasarım konusunda (tasarım yöntemleri, tasarım uygulamaları, tasarım tarihi, malzeme ve teknoloji ile ilgili yenilikleri içeren) tüm yayınlar ve web sayfaları önerilir.


DİĞER KAYNAKLAR

•BECER, E., (1997) ,İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yay., Ankara
•BİGAT, Ç., (2008), Grafik Tasarım Ders Notları, İstanbul
•GMK, «DEDİ Kİ-06 PAUL RAND», Çev. Kerem Özkut, GMK Yay., İstanbul
•OKAY, Ayla, (2002), Kurum Kimliği, 3.bs., MediaCat, İstanbul
•SCHMİTT, B. ve SİMONSON, A.,(2000) «Pazarlama Estetiği, Marka Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi», çev. Zelal Ayman,
Sistem Yay., İstanbul
• AMBROSE, G. ve HARRİS, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yay., İstanbul
.www.pinterest.com


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 50
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje19090
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler18080
Toplam İş Yükü (saat):226


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1   2                 3  
OC2         2           3  
OC3       3                
OC4       3                
OC5   3           3        
OC6       2     2       3