DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Medya Planlama |
HI 211 |
Bahar |
02+00+00 |
Zorunlu |
2 |
4 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bir ürün ya da hizmetin reklam çalışmalarının medya planlamasının yapılması |
Dersin İçeriği: |
Bir ürün ya da hizmetin, lansman ya da hatırlatma amaçlı reklam ve tanıtımının yapılması için medya planının hazırlanması. Bu planlamayı en efektif şekilde ve en uygun mecralarda yapmak, bütçemiz dahilinde en doğru şekilde, tüketiciyi satın alma davranışına ikna etmek |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Seçilen bir ürünün belli bir periyotta detaylı bir medya planını hazırlama
- 2- Tüketicilerin eğilimleri, medya satın alma, medya araçlarını ölçme becerisi kazandırma
- 3- Mecralar arası kıyaslama, her mecranın avantajlı ve dezavantajlı olan yanlarına göre starteji geliştirme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Vize, final projesi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Medya planlamaya giriş |
|
2 |
Örnek medya planı sunumu |
|
3 |
Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler |
|
4 |
Temel ölçüm ve hesaplamalar |
|
5 |
Pazarlama stratejisi ve medya planlama |
|
6 |
Uygulamalı medya planı çalışması |
|
7 |
vize |
|
8 |
Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman? |
|
9 |
Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık |
|
10 |
Medya sınıflarını seçmek |
|
11 |
Medya planlamanın ilkeleri |
|
12 |
Yaratıcı medya planı çalışmaları |
|
13 |
Medya araçlarını değerlendirme ve seçme |
|
14 |
Medya maliyetleri ve satın alma problemleri ve bütçe oluşturma, test ve deney ile medya planlama |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
Sissors, J.Z. (2008).Medya Planı Nasıl Hazırlanır? İstanbul:Mediacat.
|
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
40 |
Ödev |
1 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Total: |
4 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 90 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
PY14 |
PY15 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek