DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medya Planlama HI 211 Bahar 02+00+00 Zorunlu 2 4
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bir ürün ya da hizmetin reklam çalışmalarının medya planlamasının yapılması
Dersin İçeriği: Bir ürün ya da hizmetin, lansman ya da hatırlatma amaçlı reklam ve tanıtımının yapılması için medya planının hazırlanması. Bu planlamayı en efektif şekilde ve en uygun mecralarda yapmak, bütçemiz dahilinde en doğru şekilde, tüketiciyi satın alma davranışına ikna etmek
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Seçilen bir ürünün belli bir periyotta detaylı bir medya planını hazırlama
  • 2- Tüketicilerin eğilimleri, medya satın alma, medya araçlarını ölçme becerisi kazandırma
  • 3- Mecralar arası kıyaslama, her mecranın avantajlı ve dezavantajlı olan yanlarına göre starteji geliştirme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Vize, final projesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Medya planlamaya giriş
2 Örnek medya planı sunumu
3 Medya, reklam ve tüketiciler arasındaki ilişkiler
4 Temel ölçüm ve hesaplamalar
5 Pazarlama stratejisi ve medya planlama
6 Uygulamalı medya planı çalışması
7 vize
8 Strateji planlama 1: kim, nerede ve ne zaman?
9 Strateji planlama 2: ağırlıklama, erişim ve sıklık
10 Medya sınıflarını seçmek
11 Medya planlamanın ilkeleri
12 Yaratıcı medya planı çalışmaları
13 Medya araçlarını değerlendirme ve seçme
14 Medya maliyetleri ve satın alma problemleri ve bütçe oluşturma, test ve deney ile medya planlama


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR

Sissors, J.Z. (2008).Medya Planı Nasıl Hazırlanır? İstanbul:Mediacat.



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 40
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Proje12020
Ödev155
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Diğer Uygulamalara Hazırlık3412
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11515
Toplam İş Yükü (saat):90


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OC1                              
OC2                              
OC3