DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Java Programlamaya Giriş IT 513 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 8.0
Akademik Birim:
Öğrenim Türü:
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Hasan DAĞ
Dersin Amacı: Temel programlama becerisi kazandırmak. Ders, kavramsal ve pratik beceri olarak programı yazılacak konuyu anlayarak algoritma çıkarma, akış diyagramı çizme, gerekli programı yazma, derleme ve varsa hataları gidererek programı çalıştırma beceresini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda veri tipleri, kontrol yapıları, döngüler, metotlar, sınıf ve nesne ilişkileri ile dizin yapıları öğretilecektir.
Dersin İçeriği: Programlama temelleri: değişkenler, sabitler, kontrol yapıları, döngüler, diziler ve fonksiyonlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Uygun bir düz metin program veya entegre geliştirme ortamını seçebilmek
  • 2- Bir programlama dili için standart bir geliştirme ortamını (SDK) yüklemek
  • 3- Basit kontrol yapılarını içeren bir program yazmak/derlemek/ve çalıştırmak
  • 4- Metot ve dizi içeren orta büyüklükte program yazmak/derlemek ve çalıştırmak
  • 5- Nesneye yönelik programlama öğelerini (inheritance, objects and classes) kullanarak daha büyük programlar oluşturmak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıf dersleri, problem çözme vakaları (senaryoları), ödev, quizler, arasınav ve final.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Basics of computer process, fundamentals basic definitions Chapter 1 and 2
2 Data types and variable declaration Chapter 2
3 Control structures Chapter 3
4 Repetitions (Loops) Chapter 4
5 Introduction to methods Chapter 5
6 Methods and classes Chapter 5
7 Arrays Chapter 6
8 Midterm Week Chapter 1 - Chapter 6
9 Classes and subclasses Chapter 8
10 Inheritance Chapter 11
11 Objects and classes Chapter 10
12 Writing programs using objects Chapter 10 and 11
13 Combining programs and libraries Chapter 1 - Chapter 11 (going through exercise)
14 Overview Chapter 1 - Chapter 11 (going through exercise)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Introduction to Java Programming Comprehensive Version, 9E, Y. Daniel Liang, 2013, Prentice Hall.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Internet & World Wide Web How to Program, 4/e, Harvey M. Deitel
and Paul J. Deitel, Prentice Hall, 2007
2.http://www.w3shools.com


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 20
Ödev 3 10
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 5 30
Final Sınavı 1 40
Total: 10 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje14545
Ödev31030
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler6424
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar5525
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):196


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5