DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Endüstriyel Tasarım Prensipleri ve Süreç ID 330 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Ayhan ENŞİCİ
Dersin Amacı: Ders, öğrencilerin tasarım prensipleri ve süreçleri hakkında bilgi edinerek tasarım problemlerinin çözümünde kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler profesyonel endüstriyel tasarımın toplumsal, bireysel ve ekonomik faktörleri bağlamlarında iş ve günlük yaşamı nasıl etkiledikleri üzerine anlayış kazanacaklardır. Ders kapsamında yaratıcılık ve analitik beceriler kazanılırken, tasarımın farklı alanlarda ve disiplinlerle nasıl etkileşim içinde olduğunu öğrenilecektir. Basitten komplekse tüm tasarım problemlerini analiz etmeyi, farklı tasarım aşamalarında anahtar prensip ve yöntemleri uygulma becerisi kazardırmak amaçlanmaktadır. Tasarım teorisini ve yaratıcı düşünceyi kullanarak farklı sektörlerde tasarım kararları alma becerisi ve tasarım nosyonu üzerine anlayış kazanmalarını için destekleneceklerdir
Dersin İçeriği: Bu ders tasarım sürecinin araştırma, kavram geliştirme, senaryo geliştirme, düşündüklerini uygun yöntemlerle ifade etme gibi aşamalarını, farklı temalar ve tasarım uygumaları üzerinden irdelemeyi ve öğrencilerin tasarım sürecine hakim olabilme ve ekip içerisinde çalışma yetisini içerir. Tasarım aşamasında yararlanılan kuram ve metotlar çerçevesinde, öğrencilere tasarım sürecinin işleyişi, tasarım problemlerinin tanımlanması, tasarım araştırmaları, toplanan bilginin tasarım çözümlerine dönüştürülmesi, farklı tasarlama metotları ile problem çözme becerisinin öğretilmesini içermektedir. Ders tasarımcı düşünüş hakkındaki teorik altyapıyı destekleyen okuma malzemelerini içerir. Endüstriyel organizasyonların her seviyesinde tasarım süreci sınıf içi tartışmalarla ve canlandırma uygulamaları ile ele alınmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yaratıcı bir sürecin planma aşamasında tasarım prensiplerini kullanırlar,
  • 2- Etkin bir tasarım için tasarım görevini tanımlar ve değerlendirir,
  • 3- Tasarım görevi kapsamında yaratıcı fikirler geliştirir
  • 4- Bir tasarım uzmanlığında tasarımın rölünü anlar,
  • 5- Tasarımla ilişkili problemin çözümünde kullanabilecekleri birçok metot ve yaratıcı yaklaşımları kullanır,
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri - Slide sunumlarla anlatımlar, supported by slides - Sınıf içi tartışmalar ve Soru&Cevap - Tasarım uygulmaları ve öğrenci çalışmaları - Film gösterimleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction
2 Design in Organizations & Product Development Process
3 Conceptual Product Design & Clarifying Design Task
4 Design Information; Research for Design
5 New Design Ideas, Design Ideation and Concept Development;
6 Embodiment Design, Detail Design, Decision & Selection
7 Evaluation of Product Features
8 Design Principles
9 Design Thinking & Design Cognition
10 Universal Design/Inclusice Design / Design for All/Social Design
11 Emotional Design & User Experience
12 Design Project Management & Design Teamwork
13 Product Lifecycle Management / Craddle to Craddle
14 Design for Manufacturing


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Lidwell, W., Holden, K., & Butler, J. (2010). Universal Principles of Design: 125 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach Through Design. Beverly, MA.: Rockport Publishers.Kelley
Cross, Nigel, 2007, Designerly ways of knowing, Birkha.
Higgins, J. 101 Creative Problem Solving Techniques. Florida, New Management Publishing Company, 1994.
Blessing, Lu.T. M., Chakrabarti A., 2009, DRM, a design research methodology, London : Springer
Simonsen, J., Bærenholdt J. O., Büscher, M., Scheuer, J. D., 2010, Design Research: Synergies from Interdisciplinary Perspectives


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 5
Ödev 5 25
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 8 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Uygulama5525
Ödev6530
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):123


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4
OC5