Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Tasarım Prensipleri ve Süreç | ID 330 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: | Ayhan ENŞİCİ |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilerin tasarım prensipleri ve süreçleri hakkında bilgi edinerek tasarım problemlerinin çözümünde kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler profesyonel endüstriyel tasarımın toplumsal, bireysel ve ekonomik faktörleri bağlamlarında iş ve günlük yaşamı nasıl etkiledikleri üzerine anlayış kazanacaklardır. Ders kapsamında yaratıcılık ve analitik beceriler kazanılırken, tasarımın farklı alanlarda ve disiplinlerle nasıl etkileşim içinde olduğunu öğrenilecektir. Basitten komplekse tüm tasarım problemlerini analiz etmeyi, farklı tasarım aşamalarında anahtar prensip ve yöntemleri uygulma becerisi kazardırmak amaçlanmaktadır. Tasarım teorisini ve yaratıcı düşünceyi kullanarak farklı sektörlerde tasarım kararları alma becerisi ve tasarım nosyonu üzerine anlayış kazanmalarını için destekleneceklerdir |
Dersin İçeriği: | Bu ders tasarım sürecinin araştırma, kavram geliştirme, senaryo geliştirme, düşündüklerini uygun yöntemlerle ifade etme gibi aşamalarını, farklı temalar ve tasarım uygumaları üzerinden irdelemeyi ve öğrencilerin tasarım sürecine hakim olabilme ve ekip içerisinde çalışma yetisini içerir. Tasarım aşamasında yararlanılan kuram ve metotlar çerçevesinde, öğrencilere tasarım sürecinin işleyişi, tasarım problemlerinin tanımlanması, tasarım araştırmaları, toplanan bilginin tasarım çözümlerine dönüştürülmesi, farklı tasarlama metotları ile problem çözme becerisinin öğretilmesini içermektedir. Ders tasarımcı düşünüş hakkındaki teorik altyapıyı destekleyen okuma malzemelerini içerir. Endüstriyel organizasyonların her seviyesinde tasarım süreci sınıf içi tartışmalarla ve canlandırma uygulamaları ile ele alınmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | - Slide sunumlarla anlatımlar, supported by slides - Sınıf içi tartışmalar ve Soru&Cevap - Tasarım uygulmaları ve öğrenci çalışmaları - Film gösterimleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | Design in Organizations & Product Development Process | |
3 | Conceptual Product Design & Clarifying Design Task | |
4 | Design Information; Research for Design | |
5 | New Design Ideas, Design Ideation and Concept Development; | |
6 | Embodiment Design, Detail Design, Decision & Selection | |
7 | Evaluation of Product Features | |
8 | Design Principles | |
9 | Design Thinking & Design Cognition | |
10 | Universal Design/Inclusice Design / Design for All/Social Design | |
11 | Emotional Design & User Experience | |
12 | Design Project Management & Design Teamwork | |
13 | Product Lifecycle Management / Craddle to Craddle | |
14 | Design for Manufacturing |
Lidwell, W., Holden, K., & Butler, J. (2010). Universal Principles of Design: 125 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach Through Design. Beverly, MA.: Rockport Publishers.Kelley Cross, Nigel, 2007, Designerly ways of knowing, Birkha. Higgins, J. 101 Creative Problem Solving Techniques. Florida, New Management Publishing Company, 1994. Blessing, Lu.T. M., Chakrabarti A., 2009, DRM, a design research methodology, London : Springer Simonsen, J., Bærenholdt J. O., Büscher, M., Scheuer, J. D., 2010, Design Research: Synergies from Interdisciplinary Perspectives |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 5 |
Ödev | 5 | 25 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 8 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 123 |
# |
OC1 |
OC2 |
OC3 |
OC4 |
OC5 |