DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Radyo Yapımcılığı CF 308 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Radyo, Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Esen Tan
Dersin Amacı: 1. Öğrencilere radyo ve radyo yayıncılığının iletişim çalışmalarındaki yeri ve önemi konusunda bir kavrayış kazandırmak.
2. Öğrencileri radyo yayıncılığının tarihi ve gelişimi hakkında bilgilendirmek.
3. Öğrencileri Türkiye`de radyonun tarihini ve günümüzdeki durumuna dair bilgi sahibi kılmak.
4. Öğrencilere radyo programı hazırlanması için gerekli içeriği üretebilmek ve planlamayı yapabilmek konusunda bilgi ve olanaklar sunmak.
5. Öğrencilere radyonun yeni medya ortamındaki rolü hakkında bir kavrayış kazandırmak.
Dersin İçeriği: Türkiye ve dünyada mevcut radyoların örnek gösterilmesiyle anlatılacaktır.
Radyoların gelişiminde karşılaşılan zorluklardan canlı örnekler verilecektir.
Yaşanmış olayların anlatılmasına dikkat edilecektir.
Mesleki tecrübelerden yola çıkılarak teoriye ve pratiğe varılacaktır.
Radyonun bir müzik kutusu olarak görülmesinin yanlışlığı vurgulanacaktır.
Dünyadaki büyük radyolardan (Örnek: BBC Radyo) örnekler dinletilecektir.
İnternetin radyonun düşmanı olmadığı vurgulanacaktır.
Öğrencilerle bir radyo istasyonu ziyaret edilecektir.
Öğrencilerin radyo dersini yaşayarak öğrenmeleri istenecektir.
Öğrencilerin röportaj, program ve benzeri çalışmaları canlı olarak yapmaları ve/veya ödev olarak hazırlamaları talep edilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Radyo ve radyo yayıncılığının iletişim çalışmalarındaki yeri ve önemini kavramak.
  • 2- Radyo yayıncılığının tarihi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak.
  • 3- Türkiye'de radyonun tarihini ve günümüzdeki durumuna dair bilgi sahibi olmak.
  • 4- Bir radyo programı hazırlanması için gerekli olan içeriği üretebilmek ve planlamayı yapabilmek.
  • 5- Radyonun yeni medya ortamındaki yerini anlamak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı Ve Uygulamalı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş: Radyonun Medyadaki Yeri. Yok
2 Radyonun Tarihi ve Gelişimi-I: Demokrasi mücadelesinde radyonun rolü Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
3 Radyonun Tarihi ve Gelişimi-II Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
4 Türkiye`de Radyo ve Radyoculuğun Gelişimi-I Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
5 Türkiye`de Radyo ve Radyoculuğun Gelişimi-II Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
6 Radyo Programının Hazırlanması-I Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
7 Radyo Programının Hazırlanması-II Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
8 Radyo için Metni Yazımı ve Radyo Haberciliği Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
9 Radyo ve Yeni Teknolojiler Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
10 Radyonun Yeni Medya Ortamındaki Yeri. Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
11 Asya?da Radyonun Geleceği Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
12 Örnek Radyo Programı ve Radyo Röportajı Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
13 Uygulamalı Radyo Dersleri ve Röportaj Teknikleri Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
14 Genel Değerlendirme Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR

1- "Radyo Yayıncılığı" Prof. Dr. Aysel Aziz. Nobel Yayıncılık
2- "Önce Radyo Vardı" Teoman Yazgan. Tekin Yayınevi
3- "Radyonun Sihirli Kapısı" Meltem Ahıska. Metis Yayınları
4- "Medya Etiği". Doç.Dr. Vedat Demir. Beta Yayınları
5- "Türkiye`de Medya Siyaset İlişkisi." Doç.Dr. Vedat Demir. Beta Yayınları
6- "Radyo Dergisi" Muhtelif Sayılar.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 2 5
Proje 1 15
Ödev 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 30
Final Sınavı 1 40
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama21020
Proje12525
Ödev11515
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar21428
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3     2   1   3  
OC2 3               3
OC3       1       3  
OC4   3     2 2     3
OC5   3       1