Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Radyo Yapımcılığı | CF 308 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Radyo, Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Esen Tan |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere radyo ve radyo yayıncılığının iletişim çalışmalarındaki yeri ve önemi konusunda bir kavrayış kazandırmak. 2. Öğrencileri radyo yayıncılığının tarihi ve gelişimi hakkında bilgilendirmek. 3. Öğrencileri Türkiye`de radyonun tarihini ve günümüzdeki durumuna dair bilgi sahibi kılmak. 4. Öğrencilere radyo programı hazırlanması için gerekli içeriği üretebilmek ve planlamayı yapabilmek konusunda bilgi ve olanaklar sunmak. 5. Öğrencilere radyonun yeni medya ortamındaki rolü hakkında bir kavrayış kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Türkiye ve dünyada mevcut radyoların örnek gösterilmesiyle anlatılacaktır. Radyoların gelişiminde karşılaşılan zorluklardan canlı örnekler verilecektir. Yaşanmış olayların anlatılmasına dikkat edilecektir. Mesleki tecrübelerden yola çıkılarak teoriye ve pratiğe varılacaktır. Radyonun bir müzik kutusu olarak görülmesinin yanlışlığı vurgulanacaktır. Dünyadaki büyük radyolardan (Örnek: BBC Radyo) örnekler dinletilecektir. İnternetin radyonun düşmanı olmadığı vurgulanacaktır. Öğrencilerle bir radyo istasyonu ziyaret edilecektir. Öğrencilerin radyo dersini yaşayarak öğrenmeleri istenecektir. Öğrencilerin röportaj, program ve benzeri çalışmaları canlı olarak yapmaları ve/veya ödev olarak hazırlamaları talep edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı Ve Uygulamalı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: Radyonun Medyadaki Yeri. | Yok |
2 | Radyonun Tarihi ve Gelişimi-I: Demokrasi mücadelesinde radyonun rolü | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 | Radyonun Tarihi ve Gelişimi-II | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 | Türkiye`de Radyo ve Radyoculuğun Gelişimi-I | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 | Türkiye`de Radyo ve Radyoculuğun Gelişimi-II | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 | Radyo Programının Hazırlanması-I | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 | Radyo Programının Hazırlanması-II | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 | Radyo için Metni Yazımı ve Radyo Haberciliği | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 | Radyo ve Yeni Teknolojiler | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 | Radyonun Yeni Medya Ortamındaki Yeri. | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 | Asya?da Radyonun Geleceği | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 | Örnek Radyo Programı ve Radyo Röportajı | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 | Uygulamalı Radyo Dersleri ve Röportaj Teknikleri | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
14 | Genel Değerlendirme | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
1- "Radyo Yayıncılığı" Prof. Dr. Aysel Aziz. Nobel Yayıncılık 2- "Önce Radyo Vardı" Teoman Yazgan. Tekin Yayınevi 3- "Radyonun Sihirli Kapısı" Meltem Ahıska. Metis Yayınları 4- "Medya Etiği". Doç.Dr. Vedat Demir. Beta Yayınları 5- "Türkiye`de Medya Siyaset İlişkisi." Doç.Dr. Vedat Demir. Beta Yayınları 6- "Radyo Dergisi" Muhtelif Sayılar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 2 | 5 |
Proje | 1 | 15 |
Ödev | 1 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 2 | 1 | 3 | |||||
OC2 | 3 | 3 | |||||||
OC3 | 1 | 3 | |||||||
OC4 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||
OC5 | 3 | 1 |