Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
1. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet kalıplarının oluşturulması ve sunulmasında medyanın rolünü, politik, ekonomik, sosyal ve kültürel bağlamda anlamasını ve değerlendirmesini sağlamak,
2. Öğrencileri son 30 yılda medya ve kültürel çalışmalar alanındaki temel gelişmeler bağlamında toplumsal cinsiyet ve medya üzerine düşünmeye teşvik etmek |
Dersin İçeriği: |
Bu ders lisans öğrencilerine medya çalışmaları alanında toplumsal cinsiyet ve temsiliyet konusunda kavramsal tartışmaları sunmak üzere tasarlanmıştır. Bu süreçte toplumsal cinsiyet temsiliyetini haberler, televizyon programları, reklamlar, dergiler, filmler, fotoğraflar ve interneti analiz ederek sorgulamaya yöneliktir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- medya ve kültürel çalışmalar alanındaki araştırmalar bağlamında toplumsal cinsiyet ve medya tartışmalarını tanımlayabilmek
- 2- medyanın toplumsal cinsiyet kalıplarını oluşturma ve sürdürmedeki rolünü değerlendirebilmek
- 3- farklı türlerde medya metinleri çerçevesinde toplumsal cinsiyete duyarlı okuryazarlığın yanısıra aştırma ve akademik metin yazmada da toplumsal cinsiyet çalışmaları perspektifi ortaya koyabilmek
- 4- toplumsal cinsiyet temsiliyetini farklı medya metinlerini analiz ederek inceleyebilmek
- 5- çeşitli feminist yaklaşımları değerlendirebilmek
- 6- eleştirel okuma ve tartışmalar sonucu alanla ilgili argümanları saptama, özetleme ve değerlendirebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle)Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevalı, etkileşimli öğrenci katılımı)Saha gezisiFilm gösterimleriAraştırmaya yönelik ara-dönem ve final ödevi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders içeriği, izlencesinin/okumalarının takdimi |
Ders izlencesi |
2 |
Feminizmin tarihçesi + Cinsiyet ve toplumsal cinsiyeti yeniden düşünmek |
Ders okumaları seçkisi H2 |
3 |
Normatif kadınlık/erkeklik
Film: But I am a Cheerleader |
Ders okumaları seçkisi H3 |
4 |
Feminist medya çalışmaları |
Ders okumaları seçkisi H4 |
5 |
Toplumsal cinsiyet, iktidar ve medya |
Ders okumaları seçkisi H5 |
6 |
Toplumsal cinsiyet ve cinsiyeti sorgulamak: kuir teori
Film: Boys Don?t Cry
|
Ders okumaları seçkisi H6 |
7 |
Post-feminizm |
Ders okumaları seçkisi H7 |
8 |
Toplumsal cinsiyet ve haberler |
Ders okumaları seçkisi H8 |
9 |
Toplumsal cinsiyet ve dergiler |
Ders okumaları seçkisi H9 |
10 |
Toplumsal cinsiyet, televizyon ve reklamlar |
Ders okumaları seçkisi H10 |
11 |
Toplumsal cinsiyet ve yeni medya |
Ders okumaları seçkisi H11 |
12 |
Toplumsal cinsiyet ve sinema + feminist sinema |
Ders okumaları seçkisi H12 |
13 |
Bakış, bakmak ve fotoğraf
Film: The Governess |
Ders okumaları seçkisi H13 |
14 |
Dönem konularının tekrarı |
Ders okumaları seçkisi H2-13 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.