DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkilere Giriş PR 101 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;
-Halkla ilişkilerin temel kavramlarını anlamaları;
-Tarihsel süreçte halkla ilişkilerin gelişimini kavramaları;
-Halkla ilişkiler süreçlerinde global ve yerel biçimde düşünme becerisi kazanmaları
beklenmektedir.


Dersin İçeriği: Bu giriş dersinde, halkla ilişkilerin felsefesi, tarihi, öncüleri, tanımları, kavramları anlatılmaktadır. Halkla ilişkilerin önde gelen alanlarının irdelendiği derste, farklı örgütlerde halkla ilişkiler işlevinin rolü ve amacı gerçek hayattan örnek vakalar eşliğinde incelenmektedir. Ayrıca propaganda, markalama, pazarlama, satış, reklam, pazarlama iletişimi, medyada duyurum, kurumsal iletişim gibi bazı önemli konular karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Halkla ilişkiler ile ilgili temel nosyonları öğrenmek.
  • 2- Modern halkla ilişkilerin metodlarının ve tekniklerinin nasıl uygulandığını öğrenmek.
  • 3- Türkiye'deki halkla ilişkiler sektörüne eleştirel bakabilme becerisi geliştirmek.
  • 4- Halkla ilişkilerin Türkiye'de ve ABD'deki kökenlerini karşılaştırmayı öğrenmek.
  • 5- Halkla ilişkiler süreçlerinde temel beceriler edinmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin derslere gelmeleri ve gerçek PR vakalarının irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları gerekmektedir. Her öğrenciye sınıf tartışmalarından ve çalıştaylardan önce bazı ilgili okuma parçaları verilecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Halkla İlişkiler nedir? Türkçede “Halkla İlişkiler” teriminin incelenmesi.
2 Halkla ilişkilerin, gazetecilikten, reklamcılıktan, propagandadan, pazarlamadan ve medyada duyurumdan farkları.
3 Halkla ilişkilerin evrimi. ABD’de ve Türkiye’de halkla ilişkiler tarihi.
4 Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi ve markalama hakkında temel kavramlar.
5 Örgütlerde halkla ilişkilerin işlevleri, kurumsal iletişim birimlerinde roller ve önde gelen halkla ilişkiler teorileri.
6 Halkla ilişkiler şirketleri, halkla ilişkiler sektörü ve etik.
7 Medya ilişkileri/medyada duyurum araçları ve yöntemleri.
8 Ara sınav.
9 Halkla ilişkiler alanlarına genel bir bakış: Kurumsal PR, Pazarlama Odaklı PR, Kurum içi PR, Sorun Yönetimi, Siyasi PR, Kişisel PR, Kriz Yönetimi, Etkinlik Yönetimi, Devletle İlişkiler, Finansal PR vd?
10 Halkla ilişkiler kampanyasının temelleri: Stratejik PR ve Operasyonel PR.
11 Örnek vakalar ve çalıştay.
12 Örnek vakalar ve çalıştay.
13 Global PR örneklerine bir bakış
14 Türkiye’deki halkla ilişkiler sektöründe zorluklar.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Butterick, Keith, Introducing Public Relations: Theory and Practice, London: Sage, 2011.
Peltekoğlu Balta, Filiz; Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta, 2007.


DİĞER KAYNAKLAR

Online Okumalar/Makaleler
Ders Notları
Slaytlar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 16 -
Ödev 2 30
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 2 -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 5 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Ödev21530
Diğer Uygulamalara Hazırlık21020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler51050
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12222
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5