DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkilerin Temelleri PR 102 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler:
-Halkla ilişkilerin temel işlevlerini ve ilkelerini anlamaları;
-Halkla ilişkiler yönetiminde uzmanlık alanlarını kavramaları;
-Halkla ilişkiler süreçlerinde global ve yerel biçimde düşünme becerisi kazanmaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği: Halkla ilişkilere giriş dersinin devamı olan bu derste; bir yönetim işlevi olarak halkla ilişkiler yönetiminin temel ilkeleri anlatılmaktadır. Sorun yönetimi, kriz iletişimi, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, medya ilişkileri, etik, stratejik yönetim, kampanya planlaması, ölçümleme ve analiz gibi bağlamlarda halkla ilişkiler disiplini irdelenmektedir. Gerçek hayattan örnek vakalar eşliğinde önde gelen halkla ilişkiler teorileri ve bunların nasıl uygulandığı aktarılmaktadır. Ayrıca sektördeki çeşitli kariyer fırsatları tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Stratejik halkla ilişkiler yönetimindeki metodları öğrenmek.
  • 2- Çağdaş halkla ilişkiler teorilerinin nasıl uygulanacağını öğrenmek.
  • 3- Türkiye’deki halkla ilişkiler sektörüne eleştirel bakabilme becerisi kazanmak.
  • 4- Halkla ilişkilerde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek.
  • 5- Halkla ilişkiler kampanyası tasarlama ve sunma becerilerini kazabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin derslere gelmeleri ve gerçek PR vakalarının irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları gerekmektedir. Her öğrenciye sınıf tartışmalarından ve çalıştaylardan önce bazı ilgili okuma parçaları verilecektir. Ayrıca sunumlar yapacaklardır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Temel halkla ilişkiler bilgisinin gözden geçirilmesi.
2 Halkla ilişkilerde stratejik yönetim hakkında anahtar kavramlar.
3 Stratejik iletişim ve halkla ilişkiler yönetiminin çerçevesi.
4 Halkla ilişkiler kampanyasının temelleri: Stratejik PR ve Operasyonel PR
5 Medyada duyurumun araçları ve medya ilişkileri yönetimi. Bir basın bülteni nasıl yazılır?
6 Çalışanlarla ilişkiler ve iç iletişim.
7 Pazarlama Odaklı Halkla İlişkiler. PR Kampanyası Çalıştayı.
8 Sorun yönetimi ve risk iletişimi.
9 Kriz iletişimi.
10 Bir halkla ilişkiler ajansının işlevleri.
11 Nasıl başarılı bir PR uzmanı olunur?
12 Halkla ilişkiler sektöründe etik ilkeler.
13 Online PR ve Sosyal Medya
14 Sunumlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Butterick, Keith, Introducing Public Relations: Theory and Practice, London: Sage, 2011.
Peltekoğlu Balta, Filiz; Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta, 2007.


DİĞER KAYNAKLAR

1. Online Okumalar/Makaleler
2. Ders Notları
3. Slaytlar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 16 -
Proje 1 25
Ödev 3 20
Sunum/Jüri 1 -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 5 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 15
Final Sınavı 1 40
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Proje15050
Ödev32575
Sunum/Jüriye Hazırlık155
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler5210
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar122
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5