DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medya ve Siyaset PR 214 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: 1. Medya, toplum ve siyaset arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlatmak,
2. Medyanın gücü ve siyaseti bilinçli analiz etmeye yönelik kavramsal ve eleştirel becerileri kazandırmak,
3. Gerek bağımsız gerekse takım çalışması yoluyla edinilmiş olan medya okuryazarlığının geliştirilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders Halkla İlişkiler bölümü 2. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak medya ve siyaset alanını tanıtmak üzere tasarlanmıştır. Ders, medyada anlam yaratma süreçlerinin yanısıra kültürel temsiliyet, gündelik hayat politikası ve medya-iktidar ilişkileri gibi kavram ve meseleleri anlamaya yöneliktir. Dersin içeriği özellikle habercilik ve siyasal iletişimin karmaşık ilişkilerine odaklanmak üzere tasarlanmıştır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Güncel medya ortamının karmaşık sosyal ve politik dinamikleriyle ilişkili olarak medyanın gücünü analiz etmek.
  • 2- Siyasal iletişim bağlamında yerel ve küresel medya sistemlerini tanımlayabilmek.
  • 3- Kitlesel medyanın siyasi etkisini incelemeleri ve değerlendirmek.
  • 4- Eleştirel okuma ve tartışmalar sonucu alanla ilgili argümanları saptamak, özetlemek ve değerlendirmek.
  • 5- Haber medyası, haber değeri, siyasi propaganda ve gazetecilik etiği arasındaki ilişkiyi kavrayabilmelmek.
  • 6- Gerek bireysel gerekse bir takımın üyesi olarak çalışma becerilerini geliştirmenin yanı sıra sözlü ve yazılı sunum yetilerini de geliştirmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle)Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevalı, etkileşimli öğrenci katılımı)Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)Saha gezisiAraştırmaya yönelik final ödevi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders içeriği, izlencesi ve anahtar kavramların sunulması Ders izlencesi
2 Postmodernite ve kimlik politikası Ders okumaları seçkisi H2
3 Reklam, markalama, temsiliyet Ders okumaları seçkisi H3
4 Kitle iletişimi ve demokrasi Ders okumaları seçkisi H4
5 Medyanın ekonomi-politiği, medya patronluğu I Ders okumaları seçkisi H5
6 Medyanın ekonomi-politiği, medya patronluğu II (sunumlar) Ders okumaları seçkisi H6
7 Siyasal iletişim/kampanya Ders okumaları seçkisi H7
8 Haber analizi I: gündem, haber değeri Ders okumaları seçkisi H8
9 Haber analizi II: etik Ders okumaları seçkisi H9
10 İmgenin gücü: görsel gazetecilik Ders okumaları seçkisi H10
11 Medyada ayrımcı söylemler (Nefret söylemi analiz atölyesi Ders okumaları seçkisi H11
12 Gerçeklik/kurmaca temsili Ders okumaları seçkisi H12
13 Seyirciler ve medyanın etkisi Ders okumaları seçkisi H13
14 Küresel gazetecilik + dönem tekrarı Ders okumaları seçkisi H 2-13


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders okumaları seçkisi


DİĞER KAYNAKLAR

Ders için seçilen film, günlük gazete ve websiteleri.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Arazi Çalışması 1 15
Ödev 2 10
Sunum/Jüri 1 15
Final Sınavı 1 45
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması188
Ödev2510
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12560
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6