Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
1. Medya, toplum ve siyaset arasındaki ilişkiyi derinlemesine anlatmak,
2. Medyanın gücü ve siyaseti bilinçli analiz etmeye yönelik kavramsal ve eleştirel becerileri kazandırmak,
3. Gerek bağımsız gerekse takım çalışması yoluyla edinilmiş olan medya okuryazarlığının geliştirilmesini sağlamak.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders Halkla İlişkiler bölümü 2. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak medya ve siyaset alanını tanıtmak üzere tasarlanmıştır. Ders, medyada anlam yaratma süreçlerinin yanısıra kültürel temsiliyet, gündelik hayat politikası ve medya-iktidar ilişkileri gibi kavram ve meseleleri anlamaya yöneliktir. Dersin içeriği özellikle habercilik ve siyasal iletişimin karmaşık ilişkilerine odaklanmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Güncel medya ortamının karmaşık sosyal ve politik dinamikleriyle ilişkili olarak medyanın gücünü analiz etmek.
- 2- Siyasal iletişim bağlamında yerel ve küresel medya sistemlerini tanımlayabilmek.
- 3- Kitlesel medyanın siyasi etkisini incelemeleri ve değerlendirmek.
- 4- Eleştirel okuma ve tartışmalar sonucu alanla ilgili argümanları saptamak, özetlemek ve değerlendirmek.
- 5- Haber medyası, haber değeri, siyasi propaganda ve gazetecilik etiği arasındaki ilişkiyi kavrayabilmelmek.
- 6- Gerek bireysel gerekse bir takımın üyesi olarak çalışma becerilerini geliştirmenin yanı sıra sözlü ve yazılı sunum yetilerini de geliştirmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle)Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevalı, etkileşimli öğrenci katılımı)Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)Saha gezisiAraştırmaya yönelik final ödevi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders içeriği, izlencesi ve anahtar kavramların sunulması |
Ders izlencesi |
2 |
Postmodernite ve kimlik politikası |
Ders okumaları seçkisi H2 |
3 |
Reklam, markalama, temsiliyet |
Ders okumaları seçkisi H3 |
4 |
Kitle iletişimi ve demokrasi |
Ders okumaları seçkisi H4 |
5 |
Medyanın ekonomi-politiği, medya patronluğu I |
Ders okumaları seçkisi H5 |
6 |
Medyanın ekonomi-politiği, medya patronluğu II (sunumlar) |
Ders okumaları seçkisi H6 |
7 |
Siyasal iletişim/kampanya |
Ders okumaları seçkisi H7 |
8 |
Haber analizi I: gündem, haber değeri |
Ders okumaları seçkisi H8 |
9 |
Haber analizi II: etik |
Ders okumaları seçkisi H9 |
10 |
İmgenin gücü: görsel gazetecilik |
Ders okumaları seçkisi H10 |
11 |
Medyada ayrımcı söylemler (Nefret söylemi analiz atölyesi |
Ders okumaları seçkisi H11 |
12 |
Gerçeklik/kurmaca temsili |
Ders okumaları seçkisi H12 |
13 |
Seyirciler ve medyanın etkisi |
Ders okumaları seçkisi H13 |
14 |
Küresel gazetecilik + dönem tekrarı |
Ders okumaları seçkisi H 2-13 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.