DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İkna ve Propaganda PR 302 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: 1. İkna ve propagandayı birer iletişim modu ve tarihsel, toplumsal ve kültürel olgular olarak kavramak
2. İkna ve propagandanın aralarındaki fark ve benzerlikleri anlamak
3. İletişimde ikna ve propagnda tekniklerini kavramak
Dersin İçeriği: Bu ders ikna ve propaganda süreçlerini anlamayı ve bu yolla fikir, söylem ve iletişimin doğasıyla ilgili sorular sormayı amaçlar. Ders ikna ve propagandayı birer iletişim modu olarak tartışmaya açmak, bu kavramların toplumsal ve kültürel imalarını incelemek ve gündelik konuşmalardan siyasi kampanyalara kadar farklı iletişim anlarında ikna ve propagandanın mekanizmalarını analiz etmek üzere tasarlanmıştır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İkna ve propagandayı birer iletişim modu olarak tanımlayabilmek
  • 2- Propagandanın dünya tarihindeki yerini bilmek
  • 3- İkna ve propagandayı belirleyen kültürel ve toplumsal öğelerini tespit edebilmek
  • 4- İletişimde ikna ve propagandanın farklarını ve benzerliklerini tespit edebilmek
  • 5- İkna ve propaganda tekniklerini yazılı, sözlü ve görsel iletişimde tespit edebilmek
  • 6- İkna ve propaganda tekniklerini yazılı, sözlü ve görsel iletişimde kullanabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımıTartışmaÖğrenci sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 İkna ve Propaganda nedir? Ders malzemesi ve izlencenin incelenmesi
2 Propagandanın dünya tarihindeki yeri nedir? İlgili okuma
3 Siyaset, savaş, medya ve propaganda İlgili okuma
4 Kara propaganda ve beyaz propaganda İlgili okuma
5 Propaganda teknikleri İlgili okuma ve ödev
6 İkna ve propaganda arasındaki farklar ve benzerlikler İlgili okuma
7 İknanın kültürel ve kurumsal kodları İlgili okuma
8 İknanın ve propagandanın iktidarla ilişkisi İlgili okuma
9 Gündelik yaşamda ikna ve propaganda İlgili okuma ve ödev
10 Münazaralar İlgili okuma ve münazaraya hazırlık
11 Vize sınavı Sınava hazırlık
12 Görsel, yazılı ve sözlü iletişimde ikna ve propaganda İlgili okuma
13 İkna edici ve etkili sunum yapma teknikleri İlgili okuma ve sınava hazırlanma
14 Tekrar İlgili okuma ve sınava hazırlanma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Herbert and Jean Jones. Persuasion in Society, 2nd edition, New York, NY: Routledge, 2011.

Garsten, Bryan. Saving Persuasion: A Defense of Rhetoric and Judgment. Cambridge, MASS: Harvard University Press, 2006

Monaghan, Leila and Jane Goodman eds. A Cultural Approach to Interpersonal Communication Malden, MA: Blackwell Publishing, 2007



DİĞER KAYNAKLAR

Ders notları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Ödev 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev21020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12560
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı11818
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6