DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yöneylem Araştırması II IE 312 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Endüstri Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yoktur
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Funda SAMANLIOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, karar analizi, ve Markov zincirleri konularını öğrencilere tanıtır.
Dersin İçeriği: Bu ders yöneylem araştırması I dersindeki konuların yanısıra, doğrusal olmayan programlama, oyun teorisi, karar analizi, ve Markov zincirleri konularını öğrencilere tanıtır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Doğrusal olmayan programlama modelleri geliştirmek ve çözmek
  • 2- Karar analizi problemlerini çözmek
  • 3- Oyun teorisi prensiplerini uygulayarak çeşitli problemleri çözmek
  • 4- Kesikli Markov zinciri problemlerini çözmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Derse Giriş Ünite 11 1
2 Doğrusal olmayan programlamaya giriş Ünite 11 1,2
3 Doğrusal olmayan programlamaya giriş Ünite 11 1,2
4 Doğrusal olmayan programlamaya giriş Ünite 11 1,2
5 Karar Analizi Ünite 13 3
6 Karar Analizi Ünite 13 3
7 Karar Analizi Ünite 13 3
8 Oyun Teorisi Ünite 14 4
9 Oyun Teorisi Ünite 14 4
10 Oyun Teorisi Ünite 14 4
11 Oyun Teorisi, Markov Zincirleri Ünite 14 ve 17 4,5
12 Markov Zincirleri Ünite 17 5
13 Markov Zincirleri Ünite 17 5
14 Markov Zincirleri Ünite 17 5


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

W. L. Winston, Operations Research: Applications and Algorithms, 4th Edition, Brooks/Cole, Thomson Learning, 2004.


DİĞER KAYNAKLAR

-


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 4 10
Final Sınavı 1 50
Ara Sınavlar 1 40
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev4416
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı12525
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 3 3                  
OC2 3 3                  
OC3 3 3                  
OC4 3 3