DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Çatışma Analizi ve Çözümü IR 358 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Hamid Akın ÜNVER
Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık
    1 Genel tanıtım ve intibak
    2 Çatışma çözümü - temel terimler - Chpt I Peter Wallensteeen, Understanding Conflict Resolution,London, Sage, 2002. - Chpt 1 and 2 Hugh Miall, Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse, Contemporary Conflict Resolution, Cambridge, Polity, 2004. - Chpt 1 Deborah Borisoff and David A. Victor, Conflict Management: A Communication Skills Approach, Boston, Allyn and Bacon, 1998
    3 Çatışmanın doğası: Kişiselden sistemiğe - Part 1 Peter Wallensteeen, Understanding Conflict Resolution,London, Sage, 2002. - Chpt 8 Roger Fisher, Andrea Kupfer Schnneider, Elizabeth Borgwardt, Brian Ganson, Coping with International Conflict: A Systemic Approach to Influence in International Negotiation, Upper Saddle River, Prentice Hall, 1997.
    4 Kişiler arası iletişim - Chpt 2 and 3 Deborah Borisoff and David A. Victor, Conflict Management: A Communication Skills Approach, Boston, Allyn and Bacon, 1998
    5 Müzakere ve çatışma çözümü - Chpt. 1 Roger Fisher, Andrea Kupfer Schnneider, Elizabeth Borgwardt, Brian Ganson, Coping with International Conflict: A Systemic Approach to Influence in International Negotiation, Upper Saddle River, Prentice Hall, 1997.
    6 Kültürler arası cinsiyet - Chpt 4 and 5 Deborah Borisoff and David A. Victor, Conflict Management: A Communication Skills Approach, Boston, Allyn and Bacon, 1998 - Chpt 17. Roger Fisher, Andrea Kupfer Schnneider, Elizabeth Borgwardt, Brian Ganson, Coping with International Conflict: A Systemic Approach to Influence in International Negotiation, Upper Saddle River, Prentice Hall, 1997.
    7 Savaş ve Barış: Temel konseptler - Chpt 4 and 6 Hugh Miall, Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse, Contemporary Conflict Resolution, Cambridge, Polity, 2004.
    8 Uluslararası çatışmayı anlamak - Chpt 3 Hugh Miall, Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse, Contemporary Conflict Resolution, Cambridge, Polity, 2004.
    9 Uuslararası Sistem ve çatışma
    10 Çatışma kompleksleri ve çatışma çözümü Peter Wallensteeen, Understanding Conflict Resolution,London, Sage, 2002. - Eyal Zisser, ?Military Intervention and Democratization: Global Order and the Radical Islamist Challenge to Lebanon?, International Intervention in Local Conflicts, Uzi Rabi (Ed.), Tauris, London, 2010, pp. 163 ? 176.
    11 Barış süreçleri, barış inşası ve ulus inşası - birbirinden ayrı mı? Peter Wallensteeen, Understanding Conflict Resolution,London, Sage, 2002. - Marvin G. Weinbaum, ?Lost Faith, Forfeited Trust: Afghan Responses to Post- 9/11 International Intervention in State-Building and Insurgency, International Intervention in Local Conflicts, Uzi Rabi (Ed.), Tauris, London, 2010, pp. 222 ? 240.
    12 Örnekler üzerinden tartışmalar I - Chpt 3 Roger Fisher, Andrea Kupfer Schnneider, Elizabeth Borgwardt, Brian Ganson, Coping with International Conflict: A Systemic Approach to Influence in International Negotiation, Upper Saddle River, Prentice Hall, 1997.
    13 Örnekler üzerinden tartışmalar II - Chpt 7 Roger Fisher, Andrea Kupfer Schnneider, Elizabeth Borgwardt, Brian Ganson, Coping with International Conflict: A Systemic Approach to Influence in International Negotiation, Upper Saddle River, Prentice Hall, 1997.
    14 Örnekler üzerinden tartışmalar III - Chpt 12 Roger Fisher, Andrea Kupfer Schnneider, Elizabeth Borgwardt, Brian Ganson, Coping with International Conflict: A Systemic Approach to Influence in International Negotiation, Upper Saddle River, Prentice Hall, 1997.


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8