DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
E-Yönetim NM 313 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Dersin amaçları:

E-yönetim kavramına ve bununla ilgili temel tartışmalara bir giriş sağlamak,
E-yönetime farklı yaklaşımları örnekler üzerinden tartışmak,
Dijital medya çağında vatandaşlık, gözetim ve kişisel haklar gibi konulara dair eleştirel bir bakış geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders yerel ve ulusal yönetimlerin ve devlet kurumlarının dijital medyayı nasıl kullandıklarını ve dijital medya ile nasıl dönüştüklerini incelemektedir. Bu dersin amacı e-yönetim kavramına ve konuyla ilgili temel tartışmalara bir giriş sağlamaktır. Ders içinde e-yönetime farklı yaklaşımlar örnekler üzerinden inceleneceklerdir. Ders boyunca vatandaşlık, şeffaflık, gözetim, kişisel haklar gibi konuların dijital medya çapında ne anlama geldikleri eleştirel bir yaklaşımla tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- E-yönetim ve dijital vatandaşlık kavramlarıyla ilgili temel kavramları öğrenmek
  • 2- E-yönetime dair farklı yaklaşımları öğrenmek
  • 3- Dijital medyanın devlet ve vatandaşlar arasındaki ilişkiyi nasıl değiştirdiğini anlamak
  • 4- Devlet ve şeffaflık konusunu ve dijital medyanın bunun için nasıl kullanıldığını tartışmak
  • 5- E-yönetim ve etik konusuna dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmek
  • 6- Farklı örneklerden uygulamaları öğrenmek ve eleştirel bir şekilde tartışmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışma, okumalar, sunum, ders için bir wiki hazırlanması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 E-Devletin daha kapsayici bir anlayisa dogru gelisimi Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
3 E-Devlete yaklasimlar Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
4 Yönetimin seffafligi ve dijital medya Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
5 Siyasi kampanyalar ve dijital medya Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
6 Diplomasi 2.0 Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
7 Vize sinavi Vize sınavına hazırlık
8 Dijital medya caginda sivil toplum Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
9 Dijital vatandaslik Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
10 Dijital medya ve katilim Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
11 Dijital ucurum Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
12 Gözetim Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
13 Türkiye?de e-devlet Dersin okumaları, evde wiki hazırlanması
14 Proje sunumları Sunumların hazırlanması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Heeks, Richard (2005): Implementing and Managing eGovernment: An International Text. Sage Publications.

Mossberger, Karen Tolbert Caroline J and McNeal, Ramona S. (2008): Digital citizenship: the internet, society, and participation. MIT Press.^


DİĞER KAYNAKLAR

1. Okuma kitapçığı
2. Ders notları



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 1 20
Sunum/Jüri 1 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık12525
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12525
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı13333
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 2 3            
OC2   2            
OC3   2 2          
OC4   2       1    
OC5           3 1  
OC6         1     1