DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
BT Innovasyon ve Girişimcilik |
MIS 406 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Mehmet Aydın |
Dersin Amacı: |
Bilgi Teknolojileri (BT) yeniliği (inovasyon) birçok endüstride rekabet başarısının önemli sürücü faktörüdür. Bu ders bilgi teknolojileri inovasyonunun temellerini araştırıyor. Öğrenciler, Bilgi Teknolojileri inovasyon stratejisini geliştirmeye ve bunu uygulayarak girişimcilik başarısını en iyilemeyi (optimize) öğrenecekler. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, BT inovasyonun stratejik yönetimini ve başarılı bir BT girişimcisi olması için gerekli yeni yöntem ve araçları ele alacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İnovasyon kapasitesi ve mekanizmalarını kurmak için temel kavramları, alternatif yaklaşımları anlayabilme
- 2- İnovasyon ve girişimcilik bağlamında BT ve BT temelli olmayan fikirleri ve gerekli iş planını analiz etme ve geliştirme becerisi
- 3- Kuruluşlar ve girişimlerde inovasyon kültürü kurmak için uygun yaklaşımları seçme becerisi
- 4- Teknoloji inovasyonu yönetimi, operasyonlar ve teknoloji yönlerini entegre etmek için teknikleri ve araçları etkin bir şekilde kullanma becerisi
- 5- Ekip çalışmasının, motivasyonun ve danışmanlığının önemini kavrama.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, proje, ara sınav ve final sınavları, sınıf içi etkinlikler, vaka, makale incelemesi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
BT inovasyonuna giriş ve Girişimcilik |
|
2 |
İnovasyon Kaynakları |
|
3 |
İnovasyon Türleri ve Paternleri |
|
4 |
Pazara Giriş Zamanlaması |
|
5 |
Organizasyonun Stratejik Yönünü Tanımlama |
|
6 |
İnovasyon Projelerinin Seçimi |
|
7 |
İşbirliği Stratejileri |
|
8 |
İnovasyonun Korunması ve Ara-Sınav |
|
9 |
İnovasyon Organizasyonu |
|
10 |
Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Yönetilmesi |
|
11 |
Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Yönetilmesi (devam) |
|
12 |
Yeni Ürün Geliştirme Takımlarını Yönetme |
|
13 |
Yayılma Stratejisi Planlama |
|
14 |
Vaka çalışmaları, inceleme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Strategic Management of Technological Innovation. Mellissa SCHILLING 3d edition. Mc-Graw Hilll. 2013. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
25 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
35 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek