Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültürün Etnografik ve Kalitatif Analizi | CS 574 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Sosyal Bilimler Enstitüsü/ İletişim Bilimleri Yüksek Lisans |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere 1) etnografya ve iletişim alanlarında gerekli kavramları terimleri yaklaşımları ve kuramları öğretmek 2) öğrencilerin kültüre bakışını zenginleştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler etnografik araştırmanın kavramlarını ve yaklaşımlarını öğreneceklerdir. Ayrıca, kendi seçtikleri sosyal bir olguyu analiz etmek için bir etnografik araştırma tasarlayıp onu uygulayacaklar. Böylelikle, sosyal olguları anlamlandırmak için ethnografik bir bakış açısı geliştirmek konusunda bilinçleneceklerdir. Ve karmaşık sosyal ilişkiler çerçevesinde nitel verileri toplayıp, yorumlama yetisini kazanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımları, sınıf içi tartışmalar, sunumlar, haftalık okumalar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Yok |
2 | Etnografya ve İletişim arasındaki ilişki. Temel kavramlara giriş. | Introducing Qualitative Research by Jane Mills and Melanie Birks. |
3 | Okuma hakkında tartışmalar | Practical Philosophy by Melanie Birks. Anthropological Ancestors and Interpretation Theory: Boas, Malinowski, and Evans-Pritchard. |
4 | Okuma hakkında tartışmalar | Critical Etnography by Urmitapa Dutta. Peter Winch and Ordinary Language Philohophy. |
5 | Okuma hakkında tartışmalar | Grounded Theory by Jane Mills, Melanie Birks and Karen Hoare. The Neo-Popperiands and the Logic of One Science: I. C. Javie and Robin Horton. |
6 | Okuma hakkında tartışmalar | Narrative Research by Patrick John Lewis and Robin Adeney. |
7 | Okuma hakkında tartışmalar | A New Generation of Qualitative Research by Jane Mills Beyond Explanation and Understanding: The Hermeneutics of Hans-Georg Gadamer and Paul Ricoeur. |
8 | Araştırma Raporu için Hazırlık | Yok |
9 | Araştırma Raporu için Hazırlık | Yok |
10 | Araştırma Raporu için Hazırlık | Yok |
11 | Araştırma Raporu için Hazırlık | Yok |
12 | Araştırma Raporu için Hazırlık | Yok |
13 | Araştırma Raporu için Hazırlık | Yok |
14 | Araştırma Raporu için Hazırlık | Yok |
Books: Robert J. Ulin. Understanding Culture. University of Texas Press, Austin 1984. Jim Thomas. Doing Critical Ethnography. Sage Publications, London 1993 Muriel Saville-Troike. Ethnography of Communication. Basil Blackwell, Oxford 1982. Articles: Zsuzsa Gille. Critical Ethnography in the Time of Globalization: Toward a New Concept of Site. Cultural Studies Critical Methodologies (2001), v.1, no: 3, p.319 – 334. Johannes Fabian. Rule and Process: Thoughts on Ethnography as Communication. Phil. Soc. Sct (1979), no: 9, p. 1 – 26. Richard E. Flatman. Wittgenstein and the social sciences: Critical reflections concerning Peter Winch’s interpretations and appropriations of Wittgenstein’s thought. History of the Human Sciences (2000), v. 13, no: 2, p. 1– 15. Maha El-Shinnawy ve Ajay S. Vinze. Int. J. Human. Technology, Culture and Persuasiveness: A study of choice-shifts in group settings. Computer Studies (1997), no: 47, p. 473 – 496. Lawrence Wieder. Ethnometodology, Conversation Analysis, Microanalysis and the Ethnography of Speaking. Research on Language and Social Interaction (1999), no: 32, p. 163 – 171. Catherine Palmer. Ethnography: A Research Method in Practice. Int. J. Turism Research (2001), no: 3, p.301 – 312. Stuard Hannabuss. Research Interviews. New Library World (1996), v. 97, no: 1129, p. 22 – 30. Colin Day. Methodological Issues: The Use of Critical Ethnography as an Active Research Methodology. http: // www.emeraldinsight.com/0951-3574.htm |
Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Arazi Çalışması | - | - |
Proje | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | - | - |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | - | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | - | - |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 16 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 47 | 47 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 |
OC1 | 2 | |||||
OC2 | 3 | |||||
OC3 | 3 | |||||
OC4 | 2 |