DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Marka Yönetimi MBAD 507 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: işletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Ezgi MERDİN UYGUR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı marka yönetimine dair temel terim, konseptleri ve marka yönetimine dair aktiviteleri öğrencilere sunarken ileri düzeyde düşünme, araştırma ve eleştirme yetisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Marka Yönetimi dersi marka yönetiminin temellerini içerirken aynı zamanda marka yönetiminin süreci, bu süreci etkileyen faktörler, marka yönetiminde kullanılan ve şirketlere rekabetçi avantaj sağlayan pazarlama ve şirket aktivitelerine de geniş bir bakış açısı sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Marka yönetimi terimlerine hakim olmak
  • 2- • Kritik bir marka analiz raporunu hazırlayabilmek
  • 3- • Marka ile ilgili güncel ve sosyal sorunları tartışabilmek
  • 4- • Akademik makale okuma ve tartışma deneyimi kazanmak
  • 5- • Kişisel marka oluşturabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri yüzyüze, mini-case ve sunum


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 Giriş, Marka Nedir? Keller, Ch. 1 5
2 Marka Unsurları Keller, Ch. 4 1
3 Marka Değeri Keller, Ch. 2,15 1,2
4 Marka Konumlandırma Keller, Ch. 2 1,2
5 Marka Mimarisi Keller, Ch. 11,12; Parham & Santana, Extendonomics: 10 ways to extend your brand 1,2
6 Marka Kişiliği Keller, Ch. 9 1,2,3,5
7 Pazar Araştırma Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 6th edition, Prentice Hall, 2010 3
8 ARASINAV
9 Marka İnsansılaştırma akademik makaleler 3,4,5
10 Tüketici- Marka İlişkileri BİLİMSEL MAKALELER 3
11 Marka toplulukları BİLİMSEL MAKALELER 3
12 Destinasyon Markalama BİLİMSEL MAKALELER 3
13 SUNUMLAR
14 SUNUMLAR


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Keller, K.L, Brand Management, 4th edition, GE Pearson. 2013


DİĞER KAYNAKLAR

Parham & Santana, Extendonomics: 10 ways to extend your brand


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 1 10
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati15230
Laboratuvar000
Uygulama12525
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev13030
Sunum/Jüriye Hazırlık13030
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11010
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3 2   3          
OC2       2 3 3      
OC3               2 3
OC4 3     3         3
OC5               2 2