DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Marka Yönetimi |
MBAD 507 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
işletme |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ezgi MERDİN UYGUR |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı marka yönetimine dair temel terim, konseptleri ve marka yönetimine dair aktiviteleri öğrencilere sunarken ileri düzeyde düşünme, araştırma ve eleştirme yetisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Marka Yönetimi dersi marka yönetiminin temellerini içerirken aynı zamanda marka yönetiminin süreci, bu süreci etkileyen faktörler, marka yönetiminde kullanılan ve şirketlere rekabetçi avantaj sağlayan pazarlama ve şirket aktivitelerine de geniş bir bakış açısı sağlanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Marka yönetimi terimlerine hakim olmak
- 2- • Kritik bir marka analiz raporunu hazırlayabilmek
- 3- • Marka ile ilgili güncel ve sosyal sorunları tartışabilmek
- 4- • Akademik makale okuma ve tartışma deneyimi kazanmak
- 5- • Kişisel marka oluşturabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
yüzyüze, mini-case ve sunum |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Giriş, Marka Nedir? |
Keller, Ch. 1 |
5 |
2 |
Marka Unsurları |
Keller, Ch. 4 |
1 |
3 |
Marka Değeri |
Keller, Ch. 2,15 |
1,2 |
4 |
Marka Konumlandırma |
Keller, Ch. 2 |
1,2 |
5 |
Marka Mimarisi |
Keller, Ch. 11,12; Parham & Santana, Extendonomics: 10 ways to extend your brand |
1,2 |
6 |
Marka Kişiliği |
Keller, Ch. 9 |
1,2,3,5 |
7 |
Pazar Araştırma |
Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 6th edition, Prentice Hall, 2010 |
3 |
8 |
ARASINAV |
|
9 |
Marka İnsansılaştırma |
akademik makaleler |
3,4,5 |
10 |
Tüketici- Marka İlişkileri |
BİLİMSEL MAKALELER |
3 |
11 |
Marka toplulukları |
BİLİMSEL MAKALELER |
3 |
12 |
Destinasyon Markalama |
BİLİMSEL MAKALELER |
3 |
13 |
SUNUMLAR |
|
14 |
SUNUMLAR |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Keller, K.L, Brand Management, 4th edition, GE Pearson. 2013 |
DİĞER KAYNAKLAR
Parham & Santana, Extendonomics: 10 ways to extend your brand |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Ödev |
1 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek