Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nimet URAY |
Dersin Amacı: |
Günümüzde yöneticilerin firmalarının faaliyette bulundukları pazarlarda kararlarını doğru ve zamanında verebilmesi, rekabet avantajı sağlamada önemli rol oynayan pazarlama strateji ve taktiklerinin kısa sürede ve etkin olarak belirlenmesi, pazardan sürekli veri sağlanmasına ve bu bilgilerin doğru yöntemlerle analiz edilmesine bağlıdır. Bu kapsamda kritik bir role sahip olan, araştırması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak, doğru - yanlış, başarılı - başarısız, bilimsel yönteme dayalı - dayalı olmayan, araştırma tekliflerinin ayırt edilmesini, ihtiyaç duyulan araştırma bilgilerini en etkin elde etme yöntemini belirlemeyi, gerekirse firma içindeki bir birim tarafından fiilen araştırmanın yürütülmesini denetlemeyi mümkün kılacaktır. Bu konudaki bilgi gerek araştırma yaptıran, gerekse araştırma yapan için önemlidir. İkinci gruba girecekler için elzem görünen bu bilgiler, bütçenin optimum şekilde yapılması ve kullanılması, doğru ve zamanında karar vermek isteyen yöneticileri için de kaçınılmazdır. |
Dersin İçeriği: |
Araştırmanın tanımı, kapsamı,Araştırmanın pazarlama yönetimindeki yeri
Araştırmalarda etik kurallar,Araştırma probleminin tanımlanması, araştırma modelinin saptanması,Açıklayıcı araştırma tasarımı: İkincil Araştırma ve Kalitatif araştırma , Tanımlayıcı araştırma yöntemleri : Yatay kesit, tekrarlı araştırma ve paneller, Tanımlayıcı araştırmada birincil veri toplama yöntemleri:
Anket, Mülakat, Gözlem ,Teorik Çerçevenin oluşturulması, hipotezlerin geliştirilmesi,Değişkenleri Ölçme ve Ölçekleme, Anket Formu oluşturma, Veri Analizi: Yaygın kullanılan parametrik testler , Veri Analizi: SPSS uygulaması
Veri Analizi: Çok değişkenli veri analizi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- gaining skills in integrating qualitative and quantitative marketing research into planning and decision making processesbu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
- 2- understainding major steps of conducting scientific marketing research.
- 3- learning how to execute a research design including collecting, analysing and interpreting data
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Pazarlama Araştırmasının Rolü, Pazarlama Araştırması Süreci |
|
2 |
Araştırma problemini tanımlama |
|
3 |
Araştırma Tasarımı, Açıklayıcı Araştırma : İkincil Veri |
|
4 |
Açıklayıcı Araştırma: Kalitatif araştırma |
|
5 |
Birincil Veri Toplama: Anket ve Gözlem |
|
6 |
Değişkenlerin Ölçümü |
|
7 |
Yarıyıl içi sınavı |
|
8 |
Anket formu tasarımı |
|
9 |
Veri Hazırlama ve Ön Analiz |
|
10 |
Tek değişkenli Analizler I |
|
11 |
Tek Değişkenli Analizler II |
|
12 |
Faktör Analizi ve Diskriminant Analizi |
|
13 |
Çok değişkenli regresyon Analizi |
|
14 |
Rapor yazım |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.