DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi PSY 212 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: ASLI ERCİYES
Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
1.Psikolojik olgulara gelişimsel yaklaşımı anlama,
2.çocuk gelişimi alanını şekillendiren ana teori ve araştırma yöntemlerini anlama,
3.Yaşla ortaya çıkan bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel değişimleri kritik gözle analiz edebilme,
4. hayatın ilk yıllarındaki bu değişimlerle etkileşim içinde olan kültürel fenomenleri tanımlama,
5. ve bu biriken gelişimsel psikoloji bilgi tabanının çocuk ve ergenlerin gerçek hayat durumlarına uygulayabilme
için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: İnsan gelişimini fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal açıdan inceler. Doğum, bebeklik, okul öncesi ve orta çocukluk dönemi, ergenlik, yetişkin ve yaşlılık dönemi gibi konular inceleme alanı içindedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Teorik Gelişim Psikolojisi bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanabilir
  • 2- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilir
  • 3- Görgül bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatım, sanal egzersizler, videolar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Gelişim Psikolojisi’ne Giriş 
2 Teoriler ve Yöntemler -Biyokültürel Temeller
3 Doğum Öncesi Gelişim 
4 Bebeklik
5 Bebeklikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
6 Ara Sınav 1
7 Bebeklikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
8 Dil Edinimi 
9 Erken Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
10 Erken Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
11 Ara Sınav 2 
12 Gelişim Bağlamları
13 Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Cynthia Lightfoot, Michael Cole, & Sheila R. Cole (2018). The development of children (7th edition).


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 3 5
Ödev 6 4
Final Sınavı 1 41
Ara Sınavlar 2 42
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 5
Total: 30 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Kısa Sınavlar5525
Proje Raporlarının Sunumu2612
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3