| Akademik Birim: | Uygulamalı Bilimler Fakültesi | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | - | 
  
    | Öğrenim Dili: | Türkçe | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | Elçin YILMAZ IŞIK | 
	
  
    | Dersin Amacı: | İşletme ve işletmenin genel ilkeleriyle tanışma, İşletme çevresiyle ilişkilerini ve işletmenin yakın ve uzak çevre unsurları içindeki konumunu kavramak | 
  
    | Dersin İçeriği: | İşletme Bilimi ile İlgili Temel Kavramlar, İşletme Biliminin Diğer Bilim Dalları ile İlişkisi İşletme Yönetiminin Tarihsel Gelişimi, Ekonomik Bir Bilim Olarak İşletme: Amaçları, Kaynakları, İşletmelerin Dış Çevresi, İşletmelerin Sınıflandırılması, İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları, İşletmelerde Kapasite Kullanımı ve Büyüme, İşletme Fonksiyonları
 
 | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- İşletmeciliğin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma2- İş süreçleri, ilişkiler ve iş dünyasında olaylar arasındaki bağlantıları hakkında kazanım elde etme3- İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını kullanabilme
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Teorik Ders, Ödev, Sınav | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | İşletme Bilimi ile İlgili Temel Kavramlar |  | 
	| 2 | İşletme Biliminin Diğer Bilim Dalları ile İlişkisi |  | 
	| 3 | Ekonomik Bir Bilim Olarak İşletme: Amaçları, Kaynakları |  | 
	| 4 | İşletmelerin Dış Çevresi |  | 
	| 5 | İşletmelerin Sınıflandırılması |  | 
	| 6 | İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları İşletmelerde Kapasite Kullanımı ve Büyüme |  | 
	| 7 | İşletmelerde Kapasite Kullanımı ve Büyüme |  | 
	| 8 | İşletmelerde Genel Yönetim |  | 
	| 9 | İşletmelerde Üretim Yönetimi |  | 
	| 10 | İşletmelerde Pazarlama Yönetimi |  | 
	| 11 | İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi |  | 
	| 12 | İşletmelerde Muhasebe Yönetimi |  | 
	| 13 | İşletmelerde Finans Yönetimi |  | 
	| 14 | İşletmelerde Etik ve Sosyal Sorumluluk |  | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek