Akademik Birim: |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Füsun ALİOĞLU |
Dersin Amacı: |
Tarihsel çevrelerde, tek yapı ve çevre ölçeğinde sosyal, ekonomik, kültürel, fiziki vb çok yönlü analitik çalışmalar yapabilme ve sentezler üreterek koruma yaklaşımları oluşturma konusunda beceri ve yetkinlik kazandırılması. |
Dersin İçeriği: |
Doğal ve/veya yapay yıpranma, işlevsel ve ekonomik eskime, plansızlık veya planlama hataları gibi bozulmalar içeren tarihsel çevrelerde koruma sorunlarının tartışılması ve çözüm önerileri geliştirilmesi. Kentsel koruma, planlama ve uygulaması. Tarihsel çevreyi koruma yöntemleri. Sağlıklaştırma, işlev değerlendirmesi. Alt yapı ve diğer kentsel donanım. Planlama ve uygulama aşamasında kullanıcı katılımı, eğitim, planlama sürecinde alınacak önlemler. Türkiye?de koruma planlaması, uygulama sorunları, yasal çerçeve, finansman modelleri. Tarihsel çevre koruma konusuna yerel, bölgesel çözümler üretilmesi. Uygulama: Analizler, araştırma, saptama-belgeleme, kentsel rölöve ve tipoloji çalışmaları yapılmış olan bir tarihsel çevrede koruma projesi hazırlanması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tarihsel çevrelere ait rölöve, restitüsyon, restorasyon projesi hazırlayabilmek
- 2- Tarihsel çevrelerin özgünlüğü tanımlayabilmek
- 3- Tarihsel çevrelerde bozulmaları ve nedenlerini tanımlayabilmek
- 4- Tarihsel çevrelerde koruma yöntemlerini belirleyebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, öğrenci çalışmalarının tartışılması ve proje tashihleri yapılması. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Kuramsal yaklaşımların örneklerle ele alınması |
- |
2 |
Belirlenen tarihsel bir alanda analitik nitelikli verilerin toplanması |
Önerilen metinlerin okunması |
3 |
Toplanan verilerin sınıflandırılarak 1/1000 ya 1/500 ölçekli haritalara işlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması |
4 |
Toplanan verilerin sınıflandırılarak 1/1000 ya 1/500 ölçekli haritalara işlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması |
5 |
Toplanan verilerin sınıflandırılarak 1/1000 ya 1/500 ölçekli haritalara işlenmesi |
Önerilen metinlerin okunması |
6 |
1. JÜRİ |
Önerilen metinlerin okunması |
7 |
Sokak siluetleri oluşturulması, bozulmaların saptanması: 1/200 ölçek |
Önerilen metinlerin okunması |
8 |
Koruma yöntemlerinin tartışılması |
Önerilen metinlerin okunması |
9 |
Koruma yöntemlerinin tartışılması |
Önerilen metinlerin okunması |
10 |
1/1000 ya 1/500 ölçek öneri planları çalışılması |
Önerilen metinlerin okunması |
11 |
2. JÜRİ |
Önerilen metinlerin okunması |
12 |
1/1000 ya 1/500 ölçek öneri planları çalışılması/Öğrenci Sunumu |
Önerilen metinlerin okunması/Sunuma hazırlık |
13 |
1/1000 ya 1/500 ölçek öneri planları ve 1/200 ölçek sokak siluetleri önerileri oluşturulması/Öğrenci Sunumu |
Önerilen metinlerin okunması/Sunuma hazırlık |
14 |
1/1000 ya 1/500 ölçek öneri planları ve 1/200 ölçek sokak siluetleri önerileri oluşturulması/Öğrenci Sunumu |
Önerilen metinlerin okunması/Sunuma hazırlık |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.