DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Kurumsal İletişimde Konu ve Sorun Yönetimi |
CPR 511 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi YL Programı |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu ders kurumsal iletişim alanında çalışanların karşılaşması en muhtemel konular ve de çözmesi kolay olmayan sorunlar üzerine kurulmuştur. Gerek kurumların büyümesi gerekse de toplumla olan ilişkilerinin değişmeye ve gelişmeye başlamasından ötürü, şirketler ve kurumlar farklı alanlarda çeşitli paydaşlarla iletişime geçmek zorunda kalmaktadırlar. Bu durum iletişimcilerin iş dünyasındaki rolünü ön plana çıkarmaktadır. Dönem boyunca öğrencilerle kurumsal iletişim kuramları tartışılacak, güncel vakaların analizi ile de günümüzdeki uygulamalar incelenecektir. Dönem sonunda öğrencilerin orta ve büyük ölçekli kurumların farklı iletişim stratejileri konusunda çözümler üretebilecek bilgi ve beceriye ulaşması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Derslerimiz tartışma üzerine kurulu olacaktır. Dersten önce öğrenciler gerekli okumaları yapacak ve bir tartışma sorusunu çıkaracaktır. 6. hafta sonrasında her hafta bir ya da iki öğrenci ders konularını ve okumalarını sunacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kurumsal iletişimdeki ana kavram ve kuramları öğrenecek
- 2- Kurumların iletişimin incelemek için gerekli yöntemleri kullanabilecek
- 3- Kurumların iç ve dış paydaşlarını tanıyabilecek
- 4- Örgütlerin sorun yaşayabileceği iletişim alanlarını tespit edecek
- 5- Akademik araştırmayı iş dünyasında anlaşılabilecek bir dille yazabilecek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Anlatı, Vaka Analizi, Araştırma ve Sunum |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders Tanıtımı |
Syllabus |
2 |
Kurumsal İletişimde Tanımlar |
Okumalar |
3 |
Kurumsal İletişimde Kuramlar |
Okumalar |
4 |
Planlama ve Araştırma Yöntemleri |
Okumalar |
5 |
Analitik ve Eleştirel Düşünme, Problem Çözme |
Okumalar |
6 |
Markalaşma, İtibar, Kimlik ve İmaj |
Okumalar |
7 |
Kriz ve Risk İletişimi |
Okumalar |
8 |
Değişim Yönetimi ve İletişimi |
Okumalar |
9 |
Kültürler arası İletişim ve Pazarlık |
Okumalar |
10 |
Yatırımcılarla İlişkiler |
Okumalar |
11 |
Medya İletişimi |
Okumalar |
12 |
Örgüt içi İletişim |
Okumalar |
13 |
Hükümetle İlişkiler ve Lobicilik |
Okumalar |
14 |
Müşteri İlişkileri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik |
Okumalar |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Ders okumaları basılı olarak Bilgi Merkezi’nde Rezerv kısmında tutulacaktır. Elektronik kopyaları olan okumalar Blackboard’da yer alacaktır. |
DİĞER KAYNAKLAR
Ders okumaları dışında aşağıdaki dergiler de öğrencilere her zaman (ve vaka analizi ödevleri için) tavsiye edilir:
Harvard Business Review, Business Weekly, Capital
McKee, K. B. (2009). Applied public relations: cases in stakeholder management (2nd ed.). New York: Routledge. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Proje |
1 |
20 |
Ödev |
2 |
15 |
Sunum/Jüri |
1 |
15 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
19 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 54 | 54 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
2 |
|
|
|
2 |
|
|
OC2 |
2 |
|
|
|
2 |
|
|
3 |
OC3 |
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
OC4 |
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
OC5 |
|
|
|
3 |
|
|
|
2 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek