DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama PA 303 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Müberra YÜKSEL
Dersin Amacı: a. Pazarlama ve iletişim karmasını öğretmek,
b. Pazarlama ve uluslararası pazarlama arası ilişkiyi oluşturmak.
Dersin İçeriği: Bu ders bir markanın stratejik amacına ulaşmak için yapaması gereken, hedef kitle seçimi, konumlandırma stratejileri, dağıtım kanalı, fiyat politikası gibi ihtiyaç duyduğu tüm başlıkların ele alındığı bir derstir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Müşteri odaklılık ve MİY (CRM) vurgusuna yönelik vaka çalışmaları,
  • 2- Uluslararası/ küresel pazarlamanın önemine ilişkin örnekler,
  • 3- Türkiye’ye ilişkin çalışmalar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunum, tartışma ve proje


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Definition of marketing, marketing process & marketing communication ( Customer Value) Philip Kotler ve Gary Armstrong ‘’Principles of Marketing’’Bölüm 1
2 Analyzing the Marketing Environment (Marke ing Research) Bölüm 2 & 3
3 Consumer & Business Markets & Behavior Bölüm 4-6
4 Customer Oriented Strategy & Segmentation Bölüm 7
5 New Product Development (Product Life-cycle) Bölüm 8-11
6 Marketing Cannels globally Bölüm 12- 15
7 VİZE
8 Customer Relations and Promotions Bölüm 15-17
9 Online Marketing & Marketing Communication Bölüm 18
10 Global Marketplace & Competition (Michael Porter) Bölüm 19
11 Social Responsibility & Ethics & Sustainability Bölüm 20
12 Grup Sunumları Grup Sunumları
13 Grup Sunumları Grup Sunumları
14 Grup Sunumları Grup Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

1- Kotler, Philip and Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing, 15th ed. N.J.: Peason Prentice Hall (required), veya
2- Prof. Dr. Mehmet Karafakioğlu (2016), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yay.
3- Prof. Dr. A. Hamdi islamoğlu (2014), Küresel Pazarlama,Beta Yay.
4- Porter, Michael E. (2004), Competitive Advantage, N.Y.:Free Press (tavsiye edilen).


DİĞER KAYNAKLAR

David Aaker (2013), Strategic Market Management, 10th ed. N.Y: Wiley Pub.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 5
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - 15
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - 40
Final Sınavı - 40
Total: 14 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje22040
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11333
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı12525
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1     1 1 1 2 2   2        
OC2               2   2      
OC3 1 1     1