DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Tasarım Stüdyosu NS 518 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Yeni Medya M.A.
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Çiğdem Bozdağ
Dersin Amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
• Dijital medyanın dilini ve içeriğini ve toplum ve iş dünyasındaki uygulamalarını anlayabilecektir.
• Belirli bir kitleye iletişimde kullanıcı deneyiminin ve analizinin önemini kavrayabilecektir.
• Bilgi kategorilerini farklı bağlamlarda ve farklı kitleler için uygulayabilecektir.
• Grafik ve animasyon üretebilecek ve Photoshop gibi standart paketleri kullanarak görüntüleri manipüle edip optimize edebilecektir.
• Web geliştirmede erişilebilir standart tabanlı kod ile teknik becerileri uygulayabilecektir.
• Çeşitli dijital platformları eleştirel olarak değerlendirebilecek ve değişiklikleri önerecek ve gerekçelendirebilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin dijital tasarım prensiplerini anlamalarına ve dijital tasarım için bilgi ve beceri biriktirmelerine olanak sağlayan bir “dijital tasarım stüdyosu” dur. Öğrencilere web için imajları manipüle etme ve kontrol etme, medyayı anlama, ekran tasarımı, tipografi ve düzen, web ve diğer medya, web sınırlamaları ve grafik araçlarını kullanarak arayüz üretme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dijital medyanın dili ve içeriği ile toplum ve iş dünyasındaki uygulamaları ile ilgili kavramlar hakkında ileri düzeyde bir anlayışa sahip olmak
  • 2- Belirli kitlelere iletişimde kullanıcı deneyiminin ve analizinin önemini anlayabilmek
  • 3- Bilgi kategorilerini farklı bağlamlarda ve farklı kitleler için uygulayabilmek
  • 4- Grafik ve animasyonlar üretir ve Photoshop Tasarımı gibi standart paketleri kullanarak görüntüleri manipüle eder ve optimize edebilmek
  • 5- Web geliştirmede erişilebilir standart tabanlı kod ile teknik becerileri uygulayabilmek
  • 6- Çeşitli dijital platformları değerlendirir ve değişiklikleri önerir ve doğrulayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders kitabı, notlar, internet materyalleri, tartışmalar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş ve Ders Planı
2 Görsel İletişim Tasarımını Anlamak Dijital Ürünler İçin Bir Tasarım Süreci Cooper, A., Reimann, R. et al., pp. 1-19 Jackson, C & Ciolek, N, pp.3-31
3 Problemi Anlamak: Tasarım Araştırması Cooper, A., Reimann, R. et al., pp. 31-61
4 Bir Kullanıcı Arayüzü (UI) Tasarımı Prototipleme Studio 1: Çalışma Alanını ve Temel Fotoğraf Düzeltmelerini Öğrenmek Jackson, C & Ciolek, N, pp.45-75 Faulkner, A., & Chavez, C., Blm 1 and Blm. 2
5 Studio 2: Seçimle Çalışma Vizyonu Ayarlama: Senaryolar ve Tasarım Gereksinimleri Faulkner, A., & Chavez, C., Blm. 3 Cooper, A., Reimann, R. et al., Blm.4 & 5
6 İyi Ürün Davranışı Temelleri Studio 3: Katman Temelleri Cooper, A., Reimann, R. et al., Blm.7 Faulkner, A., & Chavez, C., Blm. 4
7 Etkileşim Tasarımı Studio 4: Hızlı Düzeltmeler Jackson, C & Ciolek, N, Blm.4 Faulkner, A., & Chavez, C., Blm 5
8 Platform ve Duruş Stüdyo 5: Maskeler ve Kanallar Cooper, A., Reimann, R. et al., Blm.9 Faulkner, A., & Chavez, C., Blm 6
9 Stüdyo 6: Tipografik Tasarım Aralar için Optimize Etmek Faulkner, A., & Chavez, C., Blm 7 Cooper, A., Reimann, R. et al., Blm.10Faulkner, A., & Chavez, C., Blm 7 Cooper, A., Reimann, R. et al., Blm.10
10 Duyarlı Tasarımı Keşfetmek Stüdyo 7: Vektör Çizim Teknikleri Jackson, C & Ciolek, N, Blm.5 Faulkner, A., & Chavez, C., Blm. 8
11 Studio 8: Mikser fırça ile Gelişmiş Kompozit Boyama Faulkner, A., & Chavez, C., Blm. 9 & Blm.10
12 Studio 9: Video Düzenleme ve Camera Raw ile Çalışmak Dijital Tasarımda Bütünleştirici Hareket Faulkner, A., & Chavez, C., Blm 11 & Blm.12 Jackson, C & Ciolek, N, Blm 6
13 Studio 10: Web için Dosya Hazırlama Mobil Cihazlara Yayınlama Faulkner, A., & Chavez, C., Blm. 13 Jackson, C & Ciolek, N, Blm.8
14 Öğrencilerin araştırma tasarımının kısa sunumu Sunum Hazırlığı ve geçmiş konuların tekrarı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Jackson, C. ve Ciolek, N. (2017). Dijital tasarım eylemde: Tasarımcılar için yaratıcı çözümler. Boca Raton: CRC Basın.
Cooper, A., Reimann, R., Cronin, D. ve Noessel, C. (2014). Yüz hakkında: Etkileşim tasarımının esasları. Indianapolis: Wiley.
Faulkner, A. ve Chavez, C. (2017). Adobe Photoshop CC: 2017 sürümü. San Jose: AdobePress


DİĞER KAYNAKLAR

Öğretim elemanı tarafından verilen okuma paketi ve power point sunumları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 1 20
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev22040
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık31442
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12424
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3           2      
OC2       2            
OC3       2   2 1      
OC4     1     2        
OC5         2 1        
OC6             3