DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Televizyon Çalışmaları FTV 516 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;
• Televizyon çalışmalarıyla ilişkili anahtar kavramlar ve konseptlere aşina olması
• Televizyon ürünlerini görsel-işitsel ve anlatısal açıdan analiz edebilme bilgi ve becerisine sahip olması
• Televizyon çalışmalarının bir niteliğine dair, teorik okumalarla angaje oluşmuş bir araştırma sorusuyla desteklenen bir argüman geliştirebilmesi beklenir.
Dersin İçeriği: Bu ders, televizyon çalışmaları ve televizyon analiz metodlarına giriş niteliğinde bir bakış sağlar. Bu derste biz, güncel televizyon çalışmalarının konu, problem ve tartışmalarını analiz ederek öğrencilerin gerçekçi ve kurgusal televizyon çıktılarını inceleyerek perspektif kazanmasını, ayrıca televizyonu anlamak için teorik araçlar keşfetmesini ve incelemesini sağlayacağız.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- TV çalışmalarıyla ilişkili anahtar terimler ve konseptlere dair bilgi sahibi olacak
  • 2- TV çalışmalarının gelişiminin genel yörüngelerini ve onların temel dertleri ve bağlamlarını anlayabilecek
  • 3- Televizyon metinlerini bağlamları içinde yorumlayabilecek
  • 4- Teorik okuma ve konseptlerle eleştirel bir biçimde angaje olabilecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Yok
2 Televiyon bugün ne demek? Ders materyallerini okuma
3 Kodlar Ders materyallerini okuma
4 Akış Ders materyallerini okuma
5 Anlatım Ders materyallerini okuma
6 Sunum Haftası Sunum hazırlama
7 Anlatım Teknikleri Ders materyallerini okuma
8 TV Janraları Ders materyallerini okuma
9 Toplumsal Cinsiyet ve İdeoloji Ders materyallerini okuma
10 Seyirciler Ders materyallerini okuma
11 Sunum Haftası Sunum hazırlama
12 Fanlık Ders materyallerini okuma
13 Kavuşum Ders materyallerini okuma
14 Televizyonun Ekonomi Politiği Ders materyallerini okuma


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Maaris, Paul and Sue Thornham (ed.s): Media Studies: A Reader. Second Edition. New York: New York University Press 2000.
Newcomb, Horace, ed. Television: The Critical View. 6th ed. New York, NY: Oxford University Press, 2000. ISBN: 0195119274.


DİĞER KAYNAKLAR

Dijital Çağ'da telegörsel imajlarla ilgili makaleler, Belgeseller, Websiteleri


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 2 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 10 20
Final Sınavı 1 40
Total: 30 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık22040
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler31648
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar10220
Final Sınavı137.537.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3     1     2   3 3
OC2     2       3   2 3
OC3   2 1 3       2 2 3
OC4 3 3             3 3