Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Film Grameri | FD 549 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Çetin Kemal SARIKARTAL |
Dersin Amacı: | Bu ders sinema dilinin temel prensiplerine bakarak, filmlerde nasıl anlam yaratıldığını anlamaya yoğunlaşıyor. Dersin iki aşamalı hedefi, bir yandan tarihsel bir analiz altyapısı oluştururken, diğer yandan üretim sürecinde film dilini nasıl kullanılacağına dair uygulamalı yöntem geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Ders boyunca dünya sinemasının farklı örneklerini mizansen, sinematografi, ses ve kurgu gibi temel anlatım araçları aracılığıyla inceleniyor. Sinemanın kendine özgü yapısını anlamak, filmlerin hikaye yapılarını da daha açık hale getirmesi hedefleniyor. Bunu yaparken, yalnız kurmaca filmler değil, belgesel ve deneysel filmlerin sinema dillerinin nasıl oluştuğunu da farklı örneklerle inceleniyor. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Dersin işleyişi, uygulama ödevleriyle iç içe ilerliyor. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş | (Film Gram | |
2 | Screening: CABARET, Bob Fosse, 1972; CLOSE-UP, Abbas Kiarostami, 1990 (Temsil/Gerçeklik, Diegesis, Film Başlangıç ve Bitişleri) | ||
3 | Screening: BLUE, Krzysztof Kieslowski, 1993 (Bir Anlatım Aracı olarak SES, Bilgi Dağılımı), DOUBLE INDEMNITY, Billy Wilder, 1944 (Üst-ses, Anlatıcı, Bakış Açısı, Odaklanma) | ||
4 | Ses Ödevi | ||
5 | Screening: MARIE ANTOINETTE, Sofia Coppola, 2006 (Bir anlatım aracı olarak MISE-EN- SCENE 1- Sembol, Kostüm, Dekor) | ||
6 | Screening: CLEO FROM 5 TO 7, Agnès Varda, 1962; PERSONA, Ingmar Bergman, 1966 (MISE-EN-SCENE 2-Oyunculuk) | ||
7 | Screening: BLOOD SIMPLE, Joel and Ethan Coen, 1984 (Bir anlatım aracı olarak SİNEMATOGRAFİ 1- Işık, Kadraj, Renk, Kamera hareketleri) | ||
8 | Kadraj Ödevi | ||
9 | Screening: Screening: PARIS TEXAS, Wim Wenders, 1984 (SİNEMATOGRAFİ 2 - Kadraj | ||
10 | Screening: APOCALYPSE NOW, Francis Ford Coppola, 1979) (Bir anlatım aracı olarak KURGU 1: Geçiş türleri, devamlılık kurgusu, kurgu ve montaj) | ||
11 | Açı-Karşı Açı Ödevi | ||
12 | Case-study: CACHÉ, Michael Haneke, 2005 | ||
13 | Final Çekim Hazırlığı | ||
14 | Final Çekim Hazırlığı |
Film Art: An Introduction by David Bordwell and Kristin Thompson, McGraw-Hill Press, Fifth or Sixth Edition (The page numbers below are from the sixth edition), 2001 Narration in the Fiction Film by David Bordwell, Univ of Wisconsin Press, 1989 Film Sound: Theory and Practice by Elisabeth Wise and John Belton, Columbia University Press, 1985. Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers and Directors, Blain Brown, Focal Press, 2012. The Short Screenplay: Your Short Film from Concept to Production (Aspiring Filmmaker's Library), Dan Gurskis, Thomson Course Technology, 2007 Film Directing Shot by Shot, Steven Katz, Focal Press, 1991 Producing and Directing The Short Film and Video, Peter W. Rea and David K. Irving. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 3 | 45 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 9 | 27 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 14 | 3 | 42 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 18.5 | 18.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 |