DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Almanca I GER 101 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Yabancı Diller Yüksekokulu
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Günlük düzeyde dil kullanımı, Alman kültürü ve toplumu hakkında bilgi edinilmesi
Dersin İçeriği: Almanca dil bilgisi ve telafuzu, sözlü ve yazılı Almanca arasındaki fark.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- A1 dil seviyesine ulaşmak
  • 2- Günlük hayatta kendini ifade edebilmek
  • 3- Soruları sormak ve cevaplamak, adres, yön, zaman ve hava hakkında bilgi verebilmek
  • 4- Almanya'nın kültürel ve sosyal özelliklerini öğrenmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Etkileşimler, diyalog, konuşma etkinlikleri, Öğretmen tarafından hazırlanmış ve öğrencinin özel ihtiyaçlarına göre uyarlanmış ders kitaplarından ve çalışma kağıtlarından alıntılar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 General Expressions: how to introduce yourself, how to greet and welcome people. “Der/Die/Das/” as a characteristic of German language -
2 The difference between “Du” and “Sie” - The conjugation of the word “sein” (to be), asking simple questions about times and places Studying a specially prepared worksheet
3 Personal pronouns, the conjungation of regular verbs in Present Tense, Questions Words Studying a specially prepared worksheet
4 The accusative and dative cases and its use with regard to personal pronouns – The German verbs “mögen” and “möchten” (“like” and “want”, Possessive pronouns Homework: Students had to put themselves in the everyday life of an Ersamus students with the regard to the question: what do you really want or have to say, which expressions are useful or even necessary?
5 The use of the German word “man”, Clock time, Contrasts like “good” and “bad”, “cheap”, “expensive” etc. A small test about the previous lessons and studying a specially prepared worksheet
6 The verb “brauchen” (to need), seperable verbs, with and without, the German plural Studying a specially prepared worksheet
7 The verb “sein” (to be) in Past tense, Repetition of the previous learning material Studying a specially prepared worksheet and a small test
8 Colours, Präpositions, the difference between written and spoken German using the example of the verb “sehen” (to see) Studying a specially prepared worksheet
9 “Nicht “oder “kein” (not or no), Questions words, Accusative and Dative objects, Imperativ, Gestern (yesterday), heute (today), morgen (Tomorrow) Studying a specially prepared worksheet
10 Repetition and deepening the use of prepositions, The most common mistakes in German Languages Studying a specially prepared worksheet and a picture story about prepositions
11 Repetition and deepening use of seperable verbs in Present and Past tense Making sentences from single words as a homework
12 Auxiliary Verbs, Causal sentencen, conjunctions (“schon”, “erst”, “noch nicht”, “nicht mehr”) Studying a specially prepared worksheet
13 Comparative, Building short sentences with Akkusative and Dative Objects Studying a specially prepared worksheets
14 Sentence Structure, Repetition and Deepening of conjungtions A small test, an exercise from a typical German Textbook


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

German TV series, Lyrics from Nena, Rammstein and Die Fantastischen Vier


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 25
Uygulama 14 25
Ödev 10 10
Final Sınavı 1 40
Total: 39 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama10330
Ödev14342
Final Sınavı11111
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4