DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Medya NM 212 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Sosyal medya kavramına bir giriş sağlamak,
Sosyal medya kullanımının hayatın farklı alanlarını nasıl değiştirdiğini tartışmak,
Farklı iş alanlarında sosyal medyanın nasıl başarılı bir şekilde kullanılabileceğini tartışmaktır.
Dersin İçeriği: Katılımcı ve tartışma odaklı bir şekilde gerçekleşecek olan ders kullanılan taktikler, geliştirilen stratejiler ve amaçlar açısından sosyal medyanın siyasi kullanımını incelemektedir. Ders medya aktivizmi, aktivist pratiklerin incelenmesi, yeni ve eski medyanin yerel, ulusal ve küresel ölçekte kullanımı inceler. Medya aktivizmini yaratıcılık ve verimliliği, politik ve estetik değeri açısından değerlendirir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sosyal medyaya ilişkin temel kavramları öğrenmek
  • 2- Web 2.0 teknolojilerinin interneti nasıl değiştirdiğini anlamak
  • 3- Sosyal medyanın sosyal ve kültürel hayatı nasıl değiştirdiğine dair eleştirel bir bakış geliştirmek
  • 4- Farklı sosyal medya örneklerini incelemek
  • 5- Sosyal medyanın iş hayatında nasıl kullanılabileceğine dair farklı metotları öğrenmek
  • 6- Sosyal medyanın iş hayatında kullanımına dair bir proje geliştirmek ve sunmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışmalar, okumalar, sunumlar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Sosyal medyaya giriş
2 Web 1.0. 1990larda internet Okumalar
3 Web 2.0 Okumalar
4 Sosyal Paylaşım Siteleri Okumalar
5 Bloglar Okumalar, örnek araştırma
6 Micro-Bloglar Okumalar
7 Konum Hizmetleri Okumalar, örnek araştırma
8 Ders Tekrarı Vize sınavına hazırlık
9 Türkiye'de sosyal medya Okumalar
10 Sosyal medyanin iş hayatında kullanımı Okumalar
11 Groundswell Okumalar
12 Sosyal medya ve pazarlama Okumalar, projeye hazırlık
13 Proje sunumları Sunum hazırlığı
14 Proje sunumları Sunum hazırlığı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Fuchs, Christian (2013): Social Media. A Critical Introduction. Sage Publications.

Downing, John (2000). Radical Media. London: Sage publications.



DİĞER KAYNAKLAR

Ders okuma kitapçığı, Ders notları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 35
Final Sınavı 1 45
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık0250
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13333
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı14545
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 2                
OC2     3            
OC3   2              
OC4     2            
OC5             3    
OC6       2 2   2 1