Akademik Birim: |
YBS |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Mehmet Aydın |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı başlangıç seviyesinde E-Ticaretin ve ilgili bilişim sistemlerinin tanıtılması. E-Ticaretin günümüz modern işletmeler için örgütsel yapının ve iş modellerinin uyumu açısından sorunları ve çözümlerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Mevcut ve yeni E-Ticaret yazılım uygulamalarının sınıflandırılması, değerlendirilmesi yapılması ve proje dahilinde fikirden uygulamaya kadar olan süreci deneyimlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
ETicaret’e giriş, Mobil İş, eDevlet, iş Modeli, ETicaret Modelleri, İş Yapıları (B2B, B2A, C2C, vb), B2B işlemleri ve entegrasyon, Hukuksal ve Güvenlik Meseleler, E-Tedaril, E-Marka |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- E-Ticaret için yönetim, operasyon ve teknik unsurları birlikteliğini dikkate alan temel kavramları bilir lanın çevirisi henüz girilmemiş.
- 2- Bir E-Ticaret fikrini analiz ederek, gerekli iş planı geliştirebilir. girilmemiş.
- 3- Bir şirket veya yeni bir iştarik için uygun ETicaret teknolojisini, mimarisini ve uygulamasını seçebilirz girilmemiş.
- 4- Üst düzey BT ve İş yöneticisine Neden/Hangi/Nasıl BB uygulaması yapılması kararında destek sunabilir. miş.
- 5- E-Ticaret sistemi geliştirmek için gerekli olan yönetim, operasyon ve teknik unsurları entegre eden yöntem ve teknikleri kullanır
- 6- Grup çalışmasında takım birlikteliği, motivasyonun önemi, takip etmenin önemi bilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sınıf dersleri, ödev, arasınav, final, sınıf-içi aktiviteler, vakalar, akademik makaleler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction to E-Commerce |
|
2 |
E-Commerce Infrastructure: The Internet, Web and Mobile Platform (chapter2) and EC Development Project |
|
3 |
Business Models for E-Commerce |
|
4 |
E-Commerce Retailing and Services |
|
5 |
E-Commerce Retailing and Services (Cont’d) |
|
6 |
2B E-Commerce |
|
7 |
Building an E-Commerce Presence: Web Sites, Mobile Sites, and Apps |
|
8 |
Building an E-Commerce Presence: Web Sites, Mobile Sites, and Apps |
|
9 |
E-Commerce Security & Payment Systems |
|
10 |
E-Commerce Marketing (chapter 6), E-Commerce Advertising |
|
11 |
E-Commerce Advertising(Cont’d), Ethics, Law and E-Commerce |
|
12 |
Social Networks and Communities |
|
13 |
The future of EC |
|
14 |
Project Presentations |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.