DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
E-Ticaret Sistemleri MIS 414 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: YBS
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Mehmet Aydın
Dersin Amacı: Bu dersin amacı başlangıç seviyesinde E-Ticaretin ve ilgili bilişim sistemlerinin tanıtılması. E-Ticaretin günümüz modern işletmeler için örgütsel yapının ve iş modellerinin uyumu açısından sorunları ve çözümlerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Mevcut ve yeni E-Ticaret yazılım uygulamalarının sınıflandırılması, değerlendirilmesi yapılması ve proje dahilinde fikirden uygulamaya kadar olan süreci deneyimlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: ETicaret’e giriş, Mobil İş, eDevlet, iş Modeli, ETicaret Modelleri, İş Yapıları (B2B, B2A, C2C, vb), B2B işlemleri ve entegrasyon, Hukuksal ve Güvenlik Meseleler, E-Tedaril, E-Marka
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- E-Ticaret için yönetim, operasyon ve teknik unsurları birlikteliğini dikkate alan temel kavramları bilir lanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 2- Bir E-Ticaret fikrini analiz ederek, gerekli iş planı geliştirebilir. girilmemiş.
  • 3- Bir şirket veya yeni bir iştarik için uygun ETicaret teknolojisini, mimarisini ve uygulamasını seçebilirz girilmemiş.
  • 4- Üst düzey BT ve İş yöneticisine Neden/Hangi/Nasıl BB uygulaması yapılması kararında destek sunabilir. miş.
  • 5- E-Ticaret sistemi geliştirmek için gerekli olan yönetim, operasyon ve teknik unsurları entegre eden yöntem ve teknikleri kullanır
  • 6- Grup çalışmasında takım birlikteliği, motivasyonun önemi, takip etmenin önemi bilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıf dersleri, ödev, arasınav, final, sınıf-içi aktiviteler, vakalar, akademik makaleler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction to E-Commerce
2 E-Commerce Infrastructure: The Internet, Web and Mobile Platform (chapter2) and EC Development Project
3 Business Models for E-Commerce
4 E-Commerce Retailing and Services
5 E-Commerce Retailing and Services (Cont’d)
6 2B E-Commerce
7 Building an E-Commerce Presence: Web Sites, Mobile Sites, and Apps
8 Building an E-Commerce Presence: Web Sites, Mobile Sites, and Apps
9 E-Commerce Security & Payment Systems
10 E-Commerce Marketing (chapter 6), E-Commerce Advertising
11 E-Commerce Advertising(Cont’d), Ethics, Law and E-Commerce
12 Social Networks and Communities
13 The future of EC
14 Project Presentations


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

E-Commerce 2013, Global Edition, 9/e
Authors: Kenneth Laudon, Carol Guercio Traver
Prentice Hall, ISBN-10: 0132730359, ISBN-13: 9780132730358


DİĞER KAYNAKLAR

Vakalar, akademik makaleler


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje23978
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5                          
OC6