DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Tasarım Araştırması DES 518 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Tasarım Yüksek Lisans Programı
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Orçun KEPEZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı İnsan Odaklı Tasarımın temel kavramlarını öğrencilerle buluşturmak ve kendi disiplin/ilgi alanlarında bir orijinal uygulamalı araştırma projesi geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders İnsan Odaklı Tasarım olgusunun disiplinlerarası bir yaklaşımla anlatıldığı bir bilgilendirme modülü ile paralel olarak öğrencilerin kendi projelerini geliştirdiği workshoplardan oluşmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnsan Odaklı Tasarım (IOT) gelişimini disiplinlerarası bir perspektifle bilme
  • 2- Katılımcı Tasarım çalıştayı tasarlayabilme
  • 3- Kullanıcı geribildirimi toplamak için farklı türlerde enstruman tasarlayabilme
  • 4- Araştırma bulgularını farklı topluluklarla verimli olarak paylaşabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler, görsel sunumlar, sınıf içi çalışmalar, vaka çalışmalar (takım çalışması), saha çalışmaları-gezileri, proje sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1 İnsan Odaklı Tasarım Nedir? Okumaları yapmış olma 1
2 İnsan Odaklı Tasarımda Disiplinlerarası Yaklaşımlar Okumaları yapmış olma 1
3 İnsan Odaklı Tasarımda Vaka Çalışmaları Okumaları yapmış olma 1
4 Kullanıcılar mı Katılımcılar mı? Tasarım sürecine insanları dahil etme yöntemleri Okumaları yapmış olma 2
5 Tasarım Çalıştayı Tasarımı: Yapılması ve Yapılmaması gerekenler Okumaları yapmış olma 2
6 Problemini sınıfa getir: Proje geliştirilmesi ve Vaka Çalışmaları Okumaları yapmış olma 2
7 Çalıştay 1: Projenizin Problem Tanımı Okumaları yapmış olma 2
8 Çalıştay 2: Probleme Uygun Yöntem Seçimi Okumaları yapmış olma 3
9 Çalıştay 3: Saha Araştırma Alet Kiti Okumaları yapmış olma 4
10 Saha Bulgularının ve Öykülerinin paylaşılması Saha çalışmalarının belgelenmesi ve analizlerin yapılması 3
11 Tasarım Boyutunu Bilgilendirmek Süreç ve bulguların görselleştirilmesi 3
12 Proje Sunumları ve Geribildirim Sunum hazırlığı 3
13 Araştırma bulgularının kullanıcı dostu paylaşımı Okumaları yapmış olma 4
14 Dönemin Değerlendirilmesi Dönem içi deneyimin değerlendirilmesi 4


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Sanoff, Henry. 2000. Community Participation Methods in Design and Planning. New York: Wiley.
IDEO, ed. 2011. Human Centered Design: Toolkit. 2nd ed. Palo Alto, Kalif.: IDEO.
LUMA Institute, ed. 2012. Innovating for People: Handbook of Human-Centered Design Methods. First edition. Pittsburgh,PA: LUMA Institute.
Önerilen okumalar dersi alan öğrencilerin ilgi alanlarına göre belirlenir.


DİĞER KAYNAKLAR

Diğer kaynaklar dersi alan öğrencilerin ilgi alanlarına göre belirlenir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 5
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 15
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 11 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 50
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati11333
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması166
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık115.515.5
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık339
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10660
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar21224
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3                
OC2   2 3            
OC3     3            
OC4           2   2