DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medyada Programlama NM 107 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Temel programlama becerileri kazanmaları,
2. Programlama ve betik yazımına dair terminoloji ile tanışmaları
3. Verilen eğitim süresince programlama becerisinin yanı sıra alana dair genel kültür kazanmaları
4. Öğrendiklerini kişisel ihtiyaçlarına göre uygulayabilmeleri
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Temel programlama becerileri, programlama kültürü, programlama araçları.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel programlama becerilerini kazanmak
  • 2- Programlamanın kullanım alanlarını sayabilmek
  • 3- Programlamanın sosyal medyada kullanımını becerebilecek seviyeye gelmek
  • 4- Sosyal medyadaki programlama becerileri kazanmak
  • 5- Programlanabilir teknolojik gereçler ve API kullanımına dair beceriler geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Gezi, Uygulama


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Günümüzde programlamanın tanımı nasıl değişiyor ? Yok
2 Değişik programlama örnekleri (Sanat, Sosyal Medya, Hobi) Ars Electronica Festivali, IFTTT
3 Temel Programlama Scratch
4 Temel Programlama Scratch
5 Etkileşime giriş Scratch
6 Programlama da medya kullanımı Scratch
7 Sosyal Medyada programlama Betik yazımı
8 Teknolojik gereçler ve API kullanımı Kinect, Oculus Rift, Myo, Leap Motion, 3B Yazıcılar
9 Proje tasarımı Uygulama
10 Proje Uygulama Uygulama
11 Proje Uygulama Uygulama
12 Proje Uygulama Uygulama
13 Proje Sunumu Uygulama
14 Gelecekte programlamanın hayatımızda nasıl yer alacağının tartışılması Ders zamanı olacak ilişkili bir sergi gezisi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Learning Processing, Daniel Shiffman, https://scratch.mit.edu/, http://www.aec.at/


DİĞER KAYNAKLAR

Ders kiti

çevrimiçi kaynaklar:

https://scratch.mit.edu/

http://www.aec.at/


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 4 40
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama41040
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık12828
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1       1 3   2 1
OC2   1 1 2 3 1    
OC3       1 3   2 1
OC4   2 1 1 3 1 1  
OC5     1   3