DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medya Teknolojileri Tarihi NM 106 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
Teknolojinin ve farklı medya biçimlerinin gelişmesine dair bir anlayış edinmesi,
Eski ve yeni medya biçimleri arasında karşılaştırma yapabilecek, toplum ve kültür üstüne etkilerini görebilecek anlayışa ulaşması,
Yeni medya inovasyon projesini yürütebilecek yeti kazanması
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders medya ve teknoloji tarihine bir giriş niteliği taşır. Öğrencilere medya teknolojilerindeki temel mesele ve tartışmaları öğretmeyi amaçlar. Medya, iletişim ve bağlı olarak toplum ve kültür teorilerine eleştirel bir bakış getirir. Öğrenciler eski ve yeni medya formları arasında eleştirel bir bakış geliştirmek konusunda cesaretlendirilirler ve yeni medya formlarından birini de dönem projesi olarak analiz ederler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İletişim tarihine, teknolojiye ve yeniliğe ilişkin kavramları öğrenmek
  • 2- Eski ve yeni medya formları arasında eleştirel bir ayrım sağlayabilmeyi öğrenmek
  • 3- Yeni teknoloji ve kültürel ve toplumsal değişimi sağlayan inovasyona yönelik eleştirelliğin önemine dair iç görü kazanmak
  • 4- İnovasyondaki araştırma örneklerine ilişkin temel yetileri elde etmek
  • 5- İnovasyon araştırmasına ilişkin temel prensipleri uygulayabilir hale gelmek
  • 6- Medya inovasyonu üstüne pratik bir proje dizayn etmek ve tasarlamış olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Ders notlarını okumak
2 Medyanın yapıtaşları Ders notlarını okumak
3 Inovasyon ve yayılımı Ders notlarını okumak, kişisel ödev araştırmak
4 Basın ve gazetecilik tarihi Ders notlarını okumak, kişisel ödev konusu seçmek
5 Telekomunikasyon tarihi Ders notlarını okumak, grup ödevi konusunu araştırmak, seçmek
6 Radyonun tarihi Ders notlarını okumak, grup üyelerini seçmek
7 Ders tekrarı Ders notlarını okuyup, grup üyelerini seçmek
8 Sinemanın tarihi Ders notlarını okumak
9 Televizyonun tarihi Ders notlarını okumak, kişisel ödev hazırlığı
10 Bilgisayarların tarihi Ders notlarını okumak, kişisel ödev hazırlığı
11 İnternetin tarihi Ders notlarını okumak, grup ödev hazırlığı
12 Mobil teknolojilerin tarihi Ders notlarını okumak, grup ödev hazırlığı
13 Türkiye’de yeni medyanın tarihi Ders notlarını okumak, grup ödev hazırlığı
14 Yeni medyanın geleceği: Girişimcilik ve yenilikçilik Ders notlarını okumak, grup ödev hazırlığı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Asa Briggs and Peter Burke, A Social History of the Media: From Gutenberg to the Internet, Cambridge; Polity Press, 2009.


DİĞER KAYNAKLAR

Ders notları ve slaytları temin edilecektir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 20
Ödev 1 20
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje12020
Ödev12020
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12224
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11414
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 3              
OC2     3          
OC3   2            
OC4       2        
OC5       2        
OC6             2 1