Akademik Birim: |
Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
Teknolojinin ve farklı medya biçimlerinin gelişmesine dair bir anlayış edinmeleri
Eski ve yeni medya biçimleri arasında karşılaştırma yapabilecek, toplum ve kültür üstüne etkilerini görebilecek anlayışa ulaşmaları
Yeni medya inovasyon projesini yürütebilecek yeti kazanmaları
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı öğrencilere dijital ortamda içeriğin yönetimine dair kuramsal bir çerçeve çizmek ve pratik beceriler geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler ders boyunca içeik pazarlaması konusunda örnekler yoluyla bilgi edinecekler ve gerçek hayattaki örneklerden yola çıkarak dağıtım kanallarını kullanma ve strateji geliştirme konusundaki becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İçeriğin yeni medya çağındaki rolünü anlayabilmek
- 2- İçeriğin dağıtım kanallarını öğrenmek
- 3- Yeni medya kanallarının iletişim stratejisi geliştirme konusundaki rolünü öğrenmek
- 4- Farklı iletişim araçlarına göre içeriği yönetmeyi öğrenmek
- 5- Yeni içerik biçimlerinin önemini anlayabilmek
- 6- Yeni trendleri inceleyebilecek becerileri geliştirebilmek
- 7- İçerik konusunda etik ve kurallara dair bir bilinç geliştirebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dönem ödevi, sunumlar, ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
Ders notlarını okumak |
2 |
İçerik yönetimi nedir? |
Ders notlarını okumak |
3 |
İçerik yönetimi marka yönetimine nasıl destek olur? |
Ders notlarını okumak, kişisel ödev araştırmak |
4 |
Müşteriye ulaşmamızı sağlayan yeni kanallar nelerdir? |
Ders notlarını okumak, kişisel ödev konusunu seçmek |
5 |
Nasıl bütünleşik bir içerik stratejisi geliştirebiliriz? |
Ders notlarını okumak, grup ödevi konusunu araştırmak, seçmek |
6 |
Video devrimi |
Ders notlarını okumak, grup üyelerini seçmek |
7 |
Müşteri ile iletişim için sosyal medya ve bloglar |
Ders notlarını okumak, grup üyelerini seçmek |
8 |
Ara sınavlar |
Sınava hazırlık |
9 |
İçerik yoluyla pazarlama |
Ders notlarını okumak, kişisel ödev hazırlığı |
10 |
Nasıl sürdürülebilir bir içerik stratejisi geliştirebiliriz? |
Ders notlarını okumak, kişisel ödev hazırlığı |
11 |
Cross media distribution |
Ders notlarını okumak, grup ödev hazırlığı |
12 |
İçerik yoluyla iletişim |
Ders notlarını okumak, grup ödev hazırlığı |
13 |
İçerikte beklentileri yönetmek. Kullanıcı odaklı içerik |
Ders notlarını okumak, grup ödev hazırlığı |
14 |
İçerik yönetiminde haklar ve etik |
Ders notlarını okumak, grup ödev hazırlığı |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.