Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Multimedya Laboratuvarı | NM 306 | Bahar | 01+04+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler Yeni Medya haber ve yayıncılık mecralarında ders dönemi boyunca farklı içerik ve tekniklerle üretilmiş görsel ve yazılı haber, belgesel, konulu videolar ve prodüksiyonlar ile radyo için kısa programlar gerçekleştirmeleri Ders dönemi boyunca bu üretimin seri şekilde belli bir yayın akışı ve disiplinine bağlanarak yapılmasını sağlamak ve yayını yönetmek; gerekli paylaşımları sistemli şekilde yapmak, izleyici ve içerik alıcıyla interaktiviteyi sağlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | 14 hafta içinde sistemli bir yayıncılık faaliyetine dönüştürülmüş şekli olduğundan, ders içerikleri, üretim ve yayıncılık pratiği esaslarına uygun olarak belirlenmiştir. Bu temel üzerinde, periyodik olarak hazırlanarak, web TV üzerinden, sosyal medya kanallarından ve radyodan yayınlanacak haber ve haber tabanlı dosyaların, mini- programların, videoların çekimi, hazırlanması ve kurgusu ders içerikleri arasında yer alır. Söz konusu program ve içeriklerin yayınını bir yayın sistemi çerçevesinde takip etmek, yönetmek, paylaşımı arttırmak ve gerekli interaktiviteyi kurmak için yapılması gerekenler de derste öğrencilere anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Pratik çalışmalar, kamera kurgu programı kullanımı, yapılan hataların gerekçeleriyle anlatılması ve düzeltilmesi, karşılıklı tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişmiş haber - içerik üretim, çekim ve kurgu teknikleri 1 | |
2 | Gelişmiş haber - içerik üretim, çekim ve kurgu teknikleri 2 | Dersin okumaları, haber pratiği |
3 | Bir web TV haber kanalının ve bağlı sosyal medya yayın platformlarında periyodik yayının planlanması, yönetilmesi | Dersin okumaları, haber pratiği |
4 | Bir web TV haber kanalının ve bağlı sosyal medya yayın platformlarında periyodik yayının planlanması, yönetilmesi | Dersin okumaları, haber pratiği |
5 | Yeni medya ortamında interaktivite ve rating (like- paylaşım) sağlanması için yapılması gerekenler | Dersin okumaları, haber pratiği |
6 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
7 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
8 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
9 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
10 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
11 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
12 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
13 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
14 | Haber ve video içerik üretimi ve yönetimi (pratik çalışmalar) gerekli yayınların yapılması, takibi | Dersin okumaları, haber pratiği |
New media : theories and practices of digitextuality / edited by Anna Everett and John T. Caldwell. How Television Invented New Media / Shelia Murphy |
Örnek haber metinleri, videolar, farklı tarzlardaki içerikler vs dönemsel olarak güncel olaylara göre dağıtılacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Proje | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 2 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Proje | 5 | 10 | 50 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
OC2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
OC3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
OC4 |