DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İnternet ve Mobil Pazarlama NM 407 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerden:

1.İnternet ve mobil pazarlamanın temel pratiklerini anlamaları

2. Yeni pazarlama konseptleri, metodlarına aşina olmaları,

3. Bir pazarlama stratejisi geliştirmeleri

4. Gerçek bir olayın pazarlama kampanyasını planlamaları

Beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere internet ve mobil araçlarında, pazarlamanın değişen ve

yenilenen konseptlerini tanıtmayı içermektedir. Pazarlamayı yeni

araçlarında, internet ve mobil pazarlama nosyonunu ve türlerini, internet ve

mobil kanalların birbirlerini tamamlayarak anlamayı içermektedir. Dersin

içeriği vaka çalışmaları ve konuk konuşmacılar ile desteklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Klasik pazarlamanın ve internet ve mobil pazarlamanın temellerini ve farklılıklarını yorumlayabilmek
  • 2- İnternet ve mobil araçların farklarını belirleyebilmek
  • 3- Farklı pazarlama yöntermlerini yeni araçlarında anlayabilmek
  • 4- Pazarlama kampanyası yaratma, geliştirme, planlama ve başlatma becerisini kazanmak
  • 5- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunumlar ve interaktif dersler Ödevler ve projeler: öğrencilerin düzenli olarak ödevlerini ve projelerini teslim etmesi beklenmektedir. Dönem projesi: öğrencileri gerçek bir marka üzerinden interet ve mobil pazarlama stratejisi geliştirmek.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş Yok
2 Pazarlamada temel kavramlar Dersin okumaları
3 Yeni ortamda pazarlama Dersin okumaları
4 İnternet pazarlama yöntemleri Dersin okumaları
5 İnternet pazarlama yöntemleri 2 Dersin okumaları
6 İnternet pazarlamasında tamamlayıcı kavramlar Dersin okumaları
7 SoLoMo kavramı Dersin okumaları
8 Mobil pazarlamayı tanımlama Dersin okumaları
9 İzinli pazarlama Dersin okumaları
10 Ad funded Reklamcılık Dersin okumaları
11 Display Reklamcılık Dersin okumaları
12 Mobil kampanyalar ve promosyonlar Dersin okumaları
13 Mobil değer zinciri Dersin okumaları
14 Sunumlar Sunum hazırlığı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Scott D. M., The New Rules of Marketing and PR, John Wiley & Sons Inc., 3rd Edition, 2011.

Ryan D., Jones K., Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for engaging the digital generation, Kogan Page Limited, 2nd Edition, 2012.


DİĞER KAYNAKLAR

Ders videoları

Ders notları

Dersle ilgili web siteleri


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 14
Ödev 4 16
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje12222
Ödev4936
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1     3 1        
OC2     3   2      
OC3     2 2        
OC4       3   2 3  
OC5