DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılık Projesi AD 442 Bahar 06+00+00 Zorunlu 6 12
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin
Yedi dönem boyunca öğrenilen bilgileri nasıl etkili ve yaratıcı bir reklam projesi olarak uygulamayı öğrenmeleri
Gerçek bir marka için çoklu mecra reklam kampanyası üreterek deneyim kazanmaları
Bir reklam kampanyasını gerçek bir reklam ajansında yayınlanacakmış gibi başından sonuna kadar olan süreci yönetme becerilerini geliştirmeleri,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Daha önceden belirlenmiş bir marka için piyasa araştırması yapmak, markanın piyasadaki pozisyonunu göz önünde bulundurarak bir strateji geliştirmek, stratejisiyle ilgili kısa ve alakalı yazmak, özetle marka için “büyük bir fikir” yaratmak, bu “fikri” televizyon, radyo, dış, baskı, dijital platform ve diğer mecralara uygulama, 14 haftada tamamlanan reklam kampanyasını yaratıcı bir şekilde jüri önünde sunmak
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Nasıl gerçek bir marka için 360 derece reklam kampanyası hazırlaması gerektiğine dair strateji geliştirebilmek
  • 2- Bir reklam kampanyasındaki her bir süreci yönetebilmek
  • 3- Çeşitli medya platformlarında reklam yaratacak yeterli teknik ve sanatsal becerileri geliştirmek
  • 4- Reklam ürünlerinin yönetiminin, üretim sonrasının ve seslendirmesinin sorumluluğunu alarak uygulayabilmek
  • 5- Sunum becerilerini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri sunumlar, tartışmalar, final projesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş: Bitirme projesi için marka seçme
2 Öğrenciler tarafından seçilen markanın onaylanması ve markanın piyasa analizinin değerlendirilmesi Dönem boyunca üzerinde çalışılacak markayı seçmek, marka üzerine araştırma yapmak, ürün, rakipler ve piyasa, SWOT hazırlamak
3 Piyasa araştırması ve SWOT sunumu Kabul edilen piyasa yerindeki stratejisiyle ilgili markanın özetini yazmak
4 Özeti sunma ve onay alma Onaylanmış özet için alternatif “büyük fikirler” yaratma
5 Alternatiflerin içinden en yaratıcı fikri seçme Bu fikri önce televizyona sonra diğer mecralar uygulama
6 Bütün mecralar için en iyi fikirlerden uygulananların değerlendirilmesi Kabul edilmiş uygulanan fikirlerin detaylarına odaklanma ve kabul edilmemişlere yeni çözümler düşünme
7 Uygulanmış ya da uygulanmamış yeni çözümlerin onaylanması Ürün hazırlıklarına başlanması. Resimli taslaklar, çekim taslakları, basılı plan, radyo metinleri, TV senaryoları vs.
8 Ürün hazırlıklarının onaylanması Oyuncu kadrosu, sahne, seslendirme, müzik, dublaj, örneklemeler vs.
9 Ürün unsurlarının onaylanması TV reklamı çekmek, kabaca düzenlemek
10 TV filminin onaylanması ve gerekliyse revizyon verilmesi Radyo, baskı ve dış materyallerin üretimi
11 Radyo, baskı ve dış sanat işlerinin onaylanması ve gerekliyse revizyon verilmesi Dijital ve diğer alternatif mecralar için fikir üretilmesi. Etkinlik ve ortam v.s gibi
12 Dijital ve alternatif medya materyallerinin onaylanması ve gerekliyse revizyon verilmesi Öğretmenin verdiği revizyonları yaparak üretim sürecinin bitmesi
13 Son onay Yaratıcı reklam kampanyası için sunum hazırlama
14 Fikir sunumunun değerlendirilmesi ve sunumu daha iyi yapmak için tavsiye verilmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Krevolin, Richard (2003) How to Adapt Anything into a Screenplay Aitchison, Jim (1999) Cutting Edge Advertising

Howard, David and Edward Mabley (1996) The Tools of Screenwriting Bendinger, Bruce (1993) The Copy Workshop

Book Barez Brown, Chris (2012) How to Get Kickass Ideas
Erener, Serdar. Nasıl Oluyor da Oluyor?


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Sunum/Jüri 2 40
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Proje167112
Ödev16580
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Final Sınavı11414
Toplam İş Yükü (saat):300


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 2 3 3 3 3   3      
OC2 2 2 2 2 2   2      
OC3 3 3 3 3            
OC4 3 2 3 3 3          
OC5 3   3