Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin
1.Çeşitli sanat üretimi çıktılarının da tüketilebilir ve pazarlanabilir olduğu fikriyle tanışması
2.Sanatın film, müze, müzik, ve moda sektöründe Türkiye ve dünyada nasıl pazarlandığını anlaması ve bu bilgileri hem reklamcılık ve halkla ilişkiler gibi alanlarda kullanabilmeleri hem de sanat pazarlama fikrine kritik bir şekilde yaklaşmaları
beklenmektedir . |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, film, müze, müzik, ve moda sektörlerine yoğunlaşarak yaratıcı/sanat çıktılarının nasıl pazar sisteminde ürün ve marka haline geldiğini anlatır. Pazarlamanın temel kavramlarını kullanarak bu sektörler için pazarlama planı yaratabilmeyi kapsar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Film, müze, müzik, ve moda pazarlamanın temellerini anlamak
- 2- Sanat pazarlarındaki tüketici davranışlarını araştırıp anlayabilecek seviyeye gelmiş olmak
- 3- Pazarlamanın kavram ve araçlarını özellikle reklam ve halkla ilişkiler çıktısı olarak sanat pazarlamaya uyarlayabilecek, bunu yaparken pazar sisteminin insan hayatındaki yerini sorgulayabilecek yetkinliğe sahip olmak
- 4- Sanat pazarlamanın günlük tüketiminde Pazar sisteminin rolünü eleştirel bir şekilde değerlendirirler.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
- Görsel destekli sunumlar. - Sınıf içi tartışmalar ve soru & cevap oturumları. - Misafir konuşmacıların konuşmalarını ders çerçevesinde değerlendirme (yazılı ödev). - Ara sınav -Final sınavı - Final projesi - Öğrenciler her haftanın işlenecek konular için belirlenmiş metinleri önceden okuyarak derse gelmelidir. - Dersin son bir saati önceki haftanın dersiyle ilgili eleştirel sorgulamalara yer verecek şekilde tasarlanmıştır ve öğrenciler bu tartışmalara ve soru cevaplara hazırlıklı olmalıdır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Kültürel kuruluşlar ve kültürel, sanat, yaratıcı ürünler nelerdir? |
O’Reilley & Kerrigan: Chapter 1 |
2 |
Sanat ürünleri ve diğer ürünler arasındaki farklar. Piyasaların farklılıkları. |
O’Reilley & Kerrigan: Chapter 2 |
3 |
Marka Olarak Sanatçı – Marka Sanatçılar |
O’Reilley & Kerrigan: Chapter 4 |
4 |
Film Pazarlama 1 |
Kerrigan (2010) Chapter 1, 2 |
5 |
Film Pazarlama 2 |
Kerrigan (2010) Chapter 3,4,5 |
6 |
Misafir Konuşmacı 1: “Türkiye ve dünyada sanat pazarı" |
|
7 |
Moda Sektöründe Pazarlama |
Barnard (2007) Chapter 1, 2 |
8 |
Ara Sınava Hazırlık |
|
9 |
Müzik Pazarlama |
Bradshaw, A., & Shankar, A. (2008). The production and consumption of music. Consumption, Markets and Culture, 11(4), 225-227. |
10 |
Misafir konuşmacı 2: “canlı müzik pazarlama” |
|
11 |
Müze Pazarlama 1 |
Rentschler, R. (2004). Museum marketing: understanding different types of audiences. Arts marketing, 139-158. |
12 |
Misafir konuşmacı 3: “müze pazarlama” |
|
13 |
Müze Pazarlama 2 |
Rentschler & Hede (2013) Chapter 4 |
14 |
Genel Tekrar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.