Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Anayasa Hukukunun Genel Esasları | LW 135 | Bahar | 03+01+00 | Zorunlu | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Hukuk Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Olgun AKBULUT |
Dersin Amacı: | 1. Anayasal kavramları öğrenmek 2. Öğrencilere anayasal gelişmeleri yorumlama yeteneği kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Anayasa Kavramı, Anayasal Hareketler ve Normlar Hiyerarşisi, Üniter, Federal ve Bölgesel Devlet Biçimleri, Erkler Ayrılığı, Erkler Arasındaki İlişkilere Göre Siyasal Rejimler: Başkanlık sistemi, yarı-başkanlık sistemi ve parlamenter sistem, Yasama Bağışıklıkları, Anayasa Yargısı |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımı, Tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Giriş dersi: Dersin konusu ve Anayasa Hukukunun çalışma alanı hakkında açıklamalar | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 5 |
2 | Anayasa Kavramı, Anayasal Hareketler ve Normlar Hiyerarşisi | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2, 5 |
3 | Anayasal Kavramlar | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2 |
4 | Anayasaların Yapılması ve Değiştirilmesi Usulü | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2 |
5 | Üniter Devlet, Federal Devlet ve Özerklik (Bölgesel Devlet) | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2 |
6 | Kanunlar ve Kanun Hükmünde Kararnameler (KHK) Rejimi | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2, 3, 4 |
7 | Anayasa Yargısı | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2, 3, 4 |
8 | Egemenliğin Kullanılmasına Göre Yönetim Biçimleri | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2, 3, 4 |
9 | Karar İncelemesi | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 3, 4, 5 |
10 | Karar İncelemesi | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 3, 4, 5 |
11 | Yasama Bağışıklıkları | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2, 3, 4 |
12 | Yürütme | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2, 3, 4 |
13 | Siyasal Rejimler I: a) Meclis Hükümeti Sistemi b) Parlamenter Sistem | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2, 3, 4 |
14 | Siyasal Rejimler II: a) Başkanlık Sistemi b) Yarı-Başkanlık Sistemi | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri okunarak gelinmelidir. | 1, 2, 3, 4 |
1. Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, Beta yay., İstanbul 2009. 2. Bülent Tanör-Necmi Yüzbaşıoğlu, 1982 Anayasasına Göre Türk Anayasa Hukuku, Beta yay., İstanbul 2009. 3- Kemal Gözler, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, Ekin yay, Bursa 2011. 4- İbrahim Kaboğlu, Anayasa Hukuku Dersleri, Legal yay., İstanbul 2011. |
1. Süheyl Batum, 99 Soruda Neden ve Nasıl Çağdaş Bir Anayasa, Oniki Levha yay., İstanbul 2009. 2. Olgun Akbulut, Barış İçinde Birlikte Yaşamanın Hukuk Zemini, Oniki Levha yay., İstanbul 2008. 3. Mümtaz Soysal, 100 Soruda Anayasanın Anlamı, Gerçek yay., İstanbul 1997. 4. Ahmet Taner Kışlalı, Siyaset Bilimi, İmge Kitabevi, Ankara 2008. 5. Ahmet Taner Kışlalı, Siyasal Sistemler, İmge Kitabevi, Ankara 2006. 6. Hilaire Barnett, Constitutional and Administrative Law, Routledge-Cavendish, New York 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 2 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 17 | 4 | 68 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 17 | 1 | 17 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
OC2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
OC3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
OC4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |
OC5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 |