DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İş Sürekliliği |
MIS 419 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Yönetim Bilişim Sistemleri |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Mehmet Aydın |
Dersin Amacı: |
Bu ders, işletme riskine reaksiyon almak yerine öngörmek ve durum planlamasını yönetmek için eğitim sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
İş Sürekliliğine Giriş, Acil Durum Yönetimi, İş Sürekliliği Stratejisi, İş Sürekliliği Planlama Süreci, Risk Yönetimi, BT İş Sürekliliği, Sektörler İçin Stratejiler |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İş Sürekliliği Kavramlarının ve Yöntemlerinin Kapsamı
- 2- Sürdürülebilir İş sürekliliği planlaması
- 3- Bilgi Teknolojileri risk yönetiminin ele alınması
- 4- İş sürekliliği stratejisini sektöre uyarlama
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Etkileşimli Öğretim. Ders, sınıf içi çalışma, laboratuvar uygulamaları, ara sınav ve final sınavı. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Risk Ufku |
|
3 |
İş Sürekliliği Kapsamı |
|
4 |
İş Sürekliliği Standartlarının Dünyasını Anlama |
|
5 |
Proje Başlangıcı ve Yönetimi |
|
6 |
Risk Değerlendirme ve Kontrol |
|
7 |
Tedarik Zinciri Riskini Yönetmek |
|
8 |
İş Etki Analizi |
|
9 |
Süreklilik Stratejilerinin Geliştirilmesi |
|
10 |
Acil Müdahale ve İşlemler |
|
11 |
İş Sürekliliği Planının Geliştirilmesi ve Uygulanması |
|
12 |
İş Devamlılığı Planını Denetleme, Bakım ve Egzersiz |
|
13 |
Geleceğe Bir Bakış: İş Sürekliliği Yönetimi Yakınsama Mücadeleleri |
|
14 |
Vaka Analizi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Business Continuity Management: Global Best Practices, Andrew Hiles, 4th Edition, Wiley, 2010 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
25 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
35 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek